خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار:

متولیان باغستان سنتی قزوین مشکل آفرین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۰۷۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: باغستان سنتی ذینفعان و متولیان بسیاری دارد که این تعدد مدیریت مشکلاتی را بوجود آورده است؛ همچنین نظام اقتصادی و امنیتی این باغستان مخدوش و صرفه اقتصادی آن کم شده و مالکین آن به فکر تغییر کاربری هستند.

به گزارش ایلنا، مهدی رجحانی در جلسه پیگیری تاسیس صندوق توسعه سرمایه گذاری باغستان سنتی که با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از بخش کشاورزی کشور برگزار شد، گفت: باغستان یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین استان است که درصدد ساماندهی با هدف صیانت از این  میراث گران‌بها هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: باغستان سنتی قزوین به عنوان یک قطب اقتصادی  می‌تواند یک مرکز مولد در بخش کشاورزی استان باشد.

وی عنوان کرد: در سالیان متمادی سطح  این باغات به نحو چشمگیری کاهش یافته است، لازم است این میراث گران‌بها برای جاذبه‌های گردشکری و  طبیعت آن حفظ شود.

این مسئول افزود: اگر متولی و نظام حکمرانی تغییر کند می‌توان به حفظ این باغات امیدوار شد و امیدواریم با راه اندازی صندوق سرمایه گذاری باغستان سنتی بتوان به آن دست یافت، این مدل می‌تواند تضمین کننده حفظ و بقای باغستان سنتی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز