خبرگزاری کار ایران

رئیس دپارتمان کشاورزی اتاق بازرگانی استان:

ساماندهی مراکز فروش سموم کشاورزی توسط اتاق بازرگانی قزوین پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۸۳۵

رئیس دپارتمان کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه عمده محصولات صادراتی استان فرآورده‌های کشاورزی است اتاق بازرگانی موضوع سموم غیرمجاز کشاورزی و ساماندهی فروشگاه‌های سموم کشاورزی را باجدیت را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید یوسف زادگان در هشتاد و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین که با حضور مسئولین استانی، فعالین اقتصادی و رئیس و اعضای هیئت مدیره اتاق ایران و ایتالیا در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: امنیت غذایی بسیار مهم است درسال ۱۳۹۸با بررسی اتاق قزوین تعداد ۱۹۰ فروشگاه را شناسایی کردیم که سموم غیرمجاز کشاورزی را عرضه می‌کردند.

رئیس دپارتمان کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: اتاق بازرگانی بعد از بازگشت محصولات کشمش از بازارهای اروپایی، فعالانه وارد این مقوله شد و درخواست ما این است که صدور مجوز برای فروشگاه‌های  سموم کشاورزی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شود.

وی ادامه داد: لازم است نسخه نویسی حرفه‌ای و بارکد اختصاصی سموم کشاورزی نهادینه شود.

در این نشست تشکیل کارگروهی متشکل از بخش خصوصی متخصص و دولتی با محوریت سازمان جهاد کشاورزی جهت تدوین دستورالعمل جامع نظارت بر تولید و عرضه محصولات کشاورزی مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین ایجاد مراکز فروش برای محصولات دارای گواهی نشان حد مجاز آلاینده‌ها هم از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز