خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

رونمایی از دانش فنی تولید دو محلول جراحی قلب باز داروسازی ثامن

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۳۰۸

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دانش فنی تولید دو محلول جراحی قلب باز که برای نخستین بار در کشور توسط شرکت داروسازی ثامن تولید شده است، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، دو محلول مورد اشاره که داروسازی ثامن، به دانش فنی تولید آن دست یافته، محلول پایه کاردیوپلژیای دل نیدو (محلول پلاسما لایت در حجم ١٠٠٠ میلی‌لیتر) و محلول کاردیوپلژیک آماده مصرف (محلول سن توماس نوع ٢ در حجم ١٠٠٠ میلی‌لیتر)، است که برای انجام عمل‌های جراحی قلب باز استفاده می‌شود.  

در گذشته این دو محصول دارویی چه به صورت تولیدی و چه به صورت وارداتی، در کشور وجود نداشت اما به همت متخصصان شرکت داروسازی ثامن، اکنون این محلول‌های کاردیوپلژیک منطبق با فارماکوپه جهانی قابل تولید در داخل کشور است. 

این دو محلول که برای نخستین بار در کشور تولید شده است، دارای کیفیت کاملاً مشابه نمونه‌های خارجی است اما قیمت آن نهایی پایین‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است. در حال حاضر این محلول‌ها آماده ورود به فهرست دارویی کشور و اخذ مجوزهای لازم برای تولید انبوه توسط داروسازی ثامن است.

 بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه رونمایی از این دو محصول گفت: در داروسازی ثامن انواع مختلف محلول‌های تزریقی مورد نیاز بیماران در حجم بالا تولید می‌شود که بخش قابل توجهی از نیاز دارویی کشور را تامین می‌کند و با توجه به این ظرفیت و توانمندی، باید گفت این شرکت داروسازی، از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

 عین‌اللهی با تأکید بر اینکه تولید برخی از محصولات دارویی در کشور به صورت انحصاری در داروسازی ثامن انجام می‌شود، گفت: این شرکت با بهره‌گیری از علم و دانش نیروهای توانمند داخلی نه تنها به یکی از شرکت‌های پیشرفته کشور در حوزه داروسازی مبدل شده بلکه فعالیت‌های آن در دنیا به ویژه در تولید برخی از محصولات منحصربه‌فرد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز