خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛

ضرورت غربالگری‌های مربوط به بیماری‌های غیرواگیر در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۱۲۰

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شاخص‌های غربالگری بیماری هایی نظیر دیابت و فشار خون در وضعیت خوبی قرار نداریم.

به گزارش ایلنا از مشهد، کمال حیدری روز شنبه در همایش معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد افزود: بحران های مرزی شرایط ویژه ای را ایجاب می کند، لذا توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق ضروری است و مدیران بهداشت و درمان این مناطق باید درخواست‌های خود برای تقویت شبکه بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی نظیر دوغارون خراسان رضوی را به وزارتخانه ارسال کنند.

وی تاکید کرد: تقویت نظام شبکه ای برای ارتقای سطح سلامت جامعه ضروری است، لذا سند تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی توسط معاونت بهداشت وزارتخانه تهیه و تدوین شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم ایجاد جهش در رفع عقب ماندگی‌های جمعیتی گفت: بدین منظور در کنار قرارگاه نظام شبکه بهداشتی و درمانی، قرارگاه جمعیت نیز در وزارتخانه ایجاد شده است.

حیدری با تاکید بر تقویت نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان افزود: مباحث اعتباری و درآمدی نیز تقویت می شود و تا کنون اعتبارات حوزه بهداشت و سلامت، اختصاصی سفر استانی رئیس جمهور به خراسان رضوی محقق شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر دانشگاهی نیاز به استخدام موردی نیرو از میان پرسنل پزشک، دندانپزشک و داروساز داشت، باید این نیاز را اعلام کند تا این مهم محقق شود.

وی تاکید کرد: غربالگری های مربوط به بیماریهای غیرواگیر ضروری است، در ٢ سال گذشته با شیوع ویروس کرونا این بخش تا حدودی مغفول مانده است و اکنون در شاخص های غربالگری بیماری هایی نظیر دیابت و فشار خون در وضعیت خوبی قرار نداریم، لذا داشتن برنامه منسجم برای مدیریت بیماریهای غیرواگیر ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز