خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

برای فرزند آوری به اصلاح رویکرد در سطح جامعه نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۲۷۸

استاندار قزوین گفت: در زمینه فرزند آوری به اصلاح رویکرد نیاز داریم و نباید نگرانی‌های اقتصادی بر ذهن افراد غلبه داشته باشد و با اطلاع رسانی و آگاه سازی نسبت به تسهیلات و موضق‌ها می‌توان شوق به فرزند آوری را تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد مهدی اعلایی در نشست قرارگاه جمعیت استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: ساخت خوابگاه‌های دانشجویی در راستای حمایت از ازدواج دارای اسهمیت است و باید علاوه بر دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی خیرین نیز به این حوزه ورود پیدا کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: دانشگاه‌های دولتی می‌توانند برای احداث خوابگاه متاهلین از زمین‌های رایگانی که راه و شهرسازی در قالب اجاره 99 ساله در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد استفاده کنند، دانشگاه‌های غیردولتی هم در صورت داشتن زمین می‌توانند از امکانات دولتی برای ساخت خوابگاه برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: دولت برای فرزند آ<ری مشوق‌های مختلفی  را در نظر گرفته که با اطلاع رسانی و تهیه بروشور درباره آن می‌توان ظرفیت‌های موجود برای فرزند آوری در استان را برای زوج‌های جوان ارائه داد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: بانک‌های استان هم موظف شده‌اند وام‌های 120 تا 150 میلیونی ازدواج و 20 میلیونی برای فرزند را با سرعت پرداخت کنند.

وی بیان کرد: کاهش آمار ازدواج و فرزند آور برای استان نگران کنند است و باید برای آن چاره اندیشی شود که انجام مشوق‌های قانون جوانی جمعیت می‌تاند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

اعلایی تاکید کرد: اطلاع رسانی و اقناع سازی اذهان عمومی برای فرزند آوری از اهمیت بالایی برخوردار است و با انجام این کار و از بین بردن موانع می‌توانیم استقبال افراد از فرزند آوری را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: در استان قزوین لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به قانون جوانی جمعیت توجه داشته باشند و لازم است این موضوع تبیین شود که این قوانین در استان به طور کامل اجرا خواهد شد؛ همچنین لازم است رسانه‌ها هم در این اطلاع رسانی گام بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز