خبرگزاری کار ایران

در شهرک صنعتی میمند انجام گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی اولین طرح صنعتی تولید روغن پایه به روش غیر اسیدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۱۳۱

آیین کلنگ زنی طرح صنعتی تولید روغن پایه به روش غیر اسیدی تقطیر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: طرح تولیدی محصولات روغن پایه تصفیه مجدد به روش غیر اسیدی تقطیر با ظرفیت ۱۰ هزارتن درسال در شهرک صنعتی میمند با میزان سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال تعداد ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر غیر مستقیم عملیات اجرایی آن آغاز شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها علاوه بر مزایای اقتصادی در حفاظت از محیط زیست نیز حائز اهمیت فراوانی است اظهار داشت : این صنعت، نه تنها سودآور است بلکه خدمت شایانی به محیط زیست می‌کند که برای این کار تکنولوژی‌ها و فرایندهای خاص بازیافت و تصفیه انواع روغن‌های صنعتی همانند روش‌های مختلف تقطیر، هیدروژنیزاسیون، اسیدی، قلیایی استفاده می‌شود.

وی یاد آورشد با راه اندازی این طرح باتوجه به افزایش فرآیند مواد اولیه بالاخص روغن کارکرده، امکان ارزآوری برای کشور و صادرات بیشتر را  به همراه دارد.

وی با تاکید براینکه اجرای طرح های تولیدی و نیز بازدیدهای میدانی از طرح های درحال احداث و واحدهای صنعتی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و افزایش ظرفیت تولید و سرعت بخشی طرحها وپروژه های درحال احداث استان است افزود : با تکمیل این پروژه ها و سایر طرحهای تولیدی و صنعتی در فیروز آباد و فراشبند و قیرو کارزین توسعه اقتصادی ، اشتغال و کاهش بیکاری را به همراه دارد.

ایزدی تصریح کرد: با حضور در کارخانه های تولیدی و بازدیدهای مداوم، و تشکیل جلسات دستگاه های اجرایی ذی ربط و مسولان استانی و ملی در مرکز استان و سایر شهرستان ها تلاش می کنیم نسبت به رفع موانع تولید واحدهای تولیدی و تجاری گامهای موثر ونتیجه بخشی برداریم.

وی گفت: مشکلاتی که در بازدید از واحدهای فعال، راکد و نیمه فعال شناسایی و احصا می شود را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته های آن مطرح و در پی چاره جویی برای برطرف شدن موانع خواهیم بود تا هرچه سریعتر نسبت به فعال سازی این کارخانه ها اقدام کنیم.

در ادامه از یک طرح در حال احداث روغن تصفیه در شهرک صنعتی میمند با ظرفیت ۵ هزارتن درسال با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و استغال ۴۰ نفر با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و یک واحد تولید پت و بطری  بازدید بعمل آمد که با توجه ظرفیت و پتانسیل شهرستان میمند در تولید انواع عرقیات سنتی این و احد بطری در تکمیل زنجیره تولید،  اشتغال  و سرمایه گذاری موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز