خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

اعلام زمان برگزاری پیش کنگره شعر خلیج فارس هندیجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۰۶۷

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان، گفت: پیش کنگره شعر خلیج فارس، مهرماه امسال در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حسین افشار عصر امروز به خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: نام کشور ما آمیخته با نام خلیج فارس است و شهدای  زیادی در آب‌های نیلگون خلیج فارس از جمله از شهرستان هندیجان تقدیم انقلاب اسلامی شده است. 

افشار افزود: زنده نگه داشتن نام خلیج فارس، خلیج فارسی که در طول تاریخ نه‌تنها بخشی از خاک ایران محسوب می‌شده بلکه به اذعان تمام منابع تاریخی با عناوینی نظیر خلیج فارس، خلیج عجم، دریای فارس و بحر فارسی شناخته می‌شده و در دهه‌های اخیر برخی از همسایگان در اقدامی که با روح همزیستی مسالمت‌آمیز و با فرهنگ‌های منطقه ناسازگار بوده به‌جای نام خلیج فارس از واژه جعلی استفاده کرده‌اند از اهداف این پیش کنگره است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعر خلیج فارس در سال‌های متمادی عنوان کرد: تلاش جهت احیا و آمادگی برگزاری این کنگره ملی، تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف از دیگر اهداف این پیش کنگره است.

افشار در پایان به برگزاری کارگاه آموزشی نقد و بررسی آثار شرکت‌کنندگان اشاره کرد و گفت: در برگزاری این کارگاه از اساتید برجسته استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز