خبرگزاری کار ایران

گلایه شهروندان هندیجانی از قبوض‌ نجومی و افت فشار آب/ محاسبه یکسان قیمت آب‌بهای کاربری‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۰۷۱

صدور قبوض‌ نجومی، کیفیت بد و افت فشار آب باعث نارضایتی برخی از شهروندان هندیجانی شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، برخی از شهروندان شهرستان هندیجان در تماس با خبرنگار از صدور قبض‌های نجومی آب این شهرستان از ابتدای سال جاری و کیفیت بد و بوی نامطبوع آب خبر دادند.

در یکی از قبض‌های ارسالی قیمت درج شده بر روی قبض بیش از ۱۶۰ میلیون ریال بوده و این شهروندان از قبض‌های مشابه با قیمت‌های چند میلیونی نیز خبر می‌دهند.

به گفته آن‌ها کاربری اشتراک‌ها متفاوت بوده و هزینه تفاوت کاربری‌ها و انشعاب در گذشته پرداخت شده، ولی قبض‌ها یکسان محاسبه می‌شوند و به همین دلیل باعث افزایش آب‌بهای آن‌ها شده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا می‌گوید: در دوره ۴۵ روزه الگو مصرف آب یک خانواده حدود ۱۷ مترمکعب است.

وی افزود: برخی خانه باغ‌ها ظرفیت قراردادی آن‌ها ۱۲۰۰ مترمکعب در یک دوره است و برای این کاربری قیمت بیشتری پرداخت کرده‌اند و تا این الگوی مصرف رعایت می‌شود، آب‌بها افزایش قیمتی ندارد و بعد از آن و با توجه به مصرف بیشتر از الگو افزایش قیمت پیدا می‌کند ولی در این قبض‌ها که قیمت‌ها بالا است نحوه محاسبه آن‌ها با مشترکین عادی (خانگی) یکسان است.

قبوض فروردین‌ماه علی‌الحساب صادر شد

این‌ منبع آگاه اضافه کرد: کاربری‌ها متفاوت بوده ولی همه آن‌ها را یکسان و آب مستقیم حساب کردند؛ همچنین قبوض فروردین‌ماه علی‌الحساب منظور شده که خلاف قانون است چرا که باید کنتور قرائت شده و بر اساس آن محاسبه شود.

وی گفت: به خانه باغ‌ها آب شرب می‌دهند درصورتی‌که باید آب خام برای آبیاری درخت‌های این خانه‌ها تعلق بگیرد.

قطعی و افت فشار آب در هندیجان

وی بیان کرد: همین امر باعث افت فشار آب در شهرستان شده و در مسکن مهر شمالی و جنوبی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز حدود ۱۲ ساعت قطعی آب داریم و در تابستان نیز با افزایش مصرف آب با افت فشار بیشتری مواجه خواهیم بود.

شکستگی در خطوط آب

این‌ منبع آگاه ادامه داد: شکستگی‌های زیادی به دلیل فشار در یک خط و افت فشار در خطوط دیگر به وجود آمده که باعث مشکلات زیادی شده است.

وی افزود: حوضچه آب آهک در شرکت آبفا هندیجان برای نشتی گاز کلر وجود نداشته و در تأسیسات هنوز از کپسول‌های یک تُنی برای سیستم شبکه استفاده می‌شود که به سبک قدیم است و اصول ایمنی رعایت نمی‌شود.

این منبع آگاه با بیان اینکه تعداد زیادی از شهروندان نامه اعتراضی برای تغییر مدیریت آبفا شهرستان نوشته و آن را امضا کرده‌اند، عنوان کرد: بعد از سال‌ها قصد دارند پرسنل با سابقه بالا را زیر نظر پیمانکار ببرند.

 مدیر اداره آبفا شهرستان هندیجان حاضر به توضیح در این خصوص نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز