خبرگزاری کار ایران

عملیات اجرایی بزرگترین پروژه آبخیزداری هرمزگان در حاجی آباد آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۶۹۶

عملیات اجرایی بزرگترین پروژه آبخیزداری هرمزگان در دهنه غار باینوج روستای دهستان بخش مرکزی شهرستان حاجی آباد آغاز شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در حاشیه آغاز این طرح آبخیزداری گفت: برای اجرای این طرح اعتباری افزون بر ۹۱ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که از محل اعتبارات محرومیت زدایی کشور تامین و در مدت پنج ماه کاری انجام خواهد شد.

سید محمد نورموسوی افزود: عملیات پی کنی سازه این طرح آبخیزداری به پایان رسیده و پی ریزی سازه نیز آغاز شده است.

وی بیان کرد: این طرح جهت تقویت قنات های متعدد در بخش مرکزی حاجی آباد بویژه قنات «باینوج» و «رییسی»، تقویت بخش منابع آب جهت توسعه بخش کشاورزی و باغداری و دامداری در این منطقه و همچنین مدیریت رواناب جهت کاهش بار رسوبی و دبی اوج و کاهش سارات سیلاب در هنگام بارندگی های شدید منطقه صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: از دیگر اهداف اجرای طرح آبخیزداری، حقدادی به لحاظ گردشگری و صنعت اکوتوریسم و ژئوتوریسم و همچنین بهره برداری عشایر منطقه دهستان بخش مرکزی حاجی آباد بوده است.

بخش مرکزی حاجی آباد طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ دارای ۴۵ هزار نفر جمعیت است که اهالی آن به باغداری و کشت نخیلات بویژه نوع صادراتی پیارم و سپس کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

 در شهرستان حاجی آباد بویژه منطقه احمدی بیش از ۳۰ سازه آبخیزداری وجود دارد که آبگیری این سدها و سازه‌ها بر حفظ ذخایر آب چاه ها، چشمه‌ها و قنوات تاثیر زیادی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز