خبرگزاری کار ایران

در دومین نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه اعلام شد؛

قزوین؛ رتبه ششم کشوری از نظر کاهش بارندگی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۵۹۴

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه حقوق عامه، حفظ منابع آبی است و متاسفانه استان قزوین از حیث کاهش بارندگی ششمین استان است و این یک زنگ خطر محسوب می‌شود و ضروری است تمامی دستگاه‌ها و نهادها و همچنین مردم پای کار بیایند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل قزوین، علی شعبانی در دومین نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور، طرح پیشگیری از پیامدهای امنیتی ناشی از کمبود آب در کشور پیش‌بینی شده و بر همین اساس 17 دستگاه و نهاد مکلف به انجام وظایف محوله هستند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: بر اساس مصوبه موصوف، شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی در تمامی شهرستان‌ها تشکیل شده و باید مصوبات این شورا با جدیت پیگیری و اجرایی شود. 

مقام ارشد قضایی استان قزوین بیان کرد: آب هم فرصت و هم تهدید است و بدون شک افزایش منابع آبی استان می‌تواند موجب رونق در بسیاری از حوزه‌ها شود و کم آبی و بحران نیز می‌تواند تبعات ناگواری را از حیث فرونشست زمین و عدم تامین آب آشامیدنی شهروندان داشته باشد.

شعبانی ادامه داد: باید تمامی دستگاه‌ها و نهادها تلاش کنند تا مشکلات ناشی از کمبود آب در استان به حداقل برسد.

وی بیان کرد: نصب تانکرها و تغییر کاربری در اطراف شهر به‌رغم اینکه چهره طبیعت و شهر را نازیبا کرده است، زمینه سرقت از منابع آبی استان را فراهم کرده و اگر آب آن‌ها از آب شرب خانگی تامین می شود جای ایراد است و اگر از کانال‌های آبیاری برداشت می‌شود، قانونی نیست و باید این موضوع نیز به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و روند نصب تانکرها متوقف شود، زیرا در آینده برای استان ایجاد بحران می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: قطعاً دستگاه قضایی در این حوزه مصمم است و با افرادی که با قانون شکنی حقوق عامه را مورد تضییع قرار می‌دهند برخور جدی خواهد کرد و بی تردید نسبت به پلمب و قطع برق ادوات چاه‌هایی که قوانین و میزان برداشت مجاز آب را رعایت نکنند، اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز