خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت بارش‌های سیل آسیا در هرمزگان؛

تخریب یک پل و قطع برق 10 روستای بشاگرد/کودک 9 ساله در سیریک جان باخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۳۲۱

بارش های سیل آسا در سیریک و بشاگرد استان هرمزگان باعث تخریک یک پل . قطع شدن برق 10 روستا در بشاگرد شد. یک کودک 9 ساله هم در سیریک براثر طغیان رودخانه جان باخت.

به گزارش ایلنا، به علت بارندگی شدید بخشی از پل موقت بیلی بر روی رودخانه جگین در روستای درنگ مدوی بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد تخریب شد.

فرماندار شهرستان بشاگرد نیز در این باره گفت: اکنون امکان رفت و آمد برای اهالی ۱۵ روستای پشت کوه گافر و پارامون به مرکز شهرستان وجود ندارد.

یعقوب دادعلی زاده گفت: در بخش گوهران و درحوزه سرحدی هم به علت بسته بودن مسیر، اهالی ۱۰ روستا برای رفت و آمد با مشکل روبرو هستند و برق آن‌ها نیز قطع است.

وی گفت: در مسیر گوروی به کارگنجی و دستگرد و درگاز هم دو پل تخریب شده است و رفت و آمد به کندی صورت می‌گیرد.

فرماندار شهرستان بشاگرد گفت: رفت و آمد به روستا‌های گوه کوه، دولت آباد، درکاه و تچ از محور بیخ کهنو امکان پذیر نیست و در بخش مرکزی هم، مسیر روستا‌های براهنگ، بستکان، زرآباد و مرنگ بسته است.

دادعلی زاده گفت: بیشترین خسارت به کشاورزی و زمین‌های حاشیه‌ای رودخانه‌ها وارد شده است.

طغیان رودخانه و سیلاب روز گذشته سبب غرق شدن یک دختربچه ۹ ساله در شهرستان سیریک شد.

دهیار روستای پگو سیریک گفت: این دختر در حال عبور از بستر رودخانه فصلی برای رسیدن به محله‌ای دیگر در روستا بود که در سیل گرفتار و غرق شد.

محبتی گفت: با تلاش اهالی روستا، بلافاصله پیکر این دختر از آب گرفته شد، اما به علت نبود امکانات درمانی این کودک احیا نشد و جان باخت.

روستای پگو با ۴۳۰ نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری مرکز سیریک واقع است و به علت سخت گذر بودن امکان ارائه خدمات اورژانسی در مواقع سیل فراهم نیست و بیشتر مسیر‌های این منطقه به علت آبنما‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان آسمان استان طی ساعات صبح تا ظهر قسمتی ابری با احتمال بارش خفیف باران و در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات همراه با رگبار باران، رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

در نقاطی از شرق استان تشدید بارش سبب وقوع تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی می‌شود.

با توجه به وقوع بارش‌های رگباری و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود که از رفتن به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌ها خودداری شود.

در مناطق دریایی استان به ویژه دریای عمان و شرق تنگه هرمز، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی تا ساعات ظهر تداوم خواهد داشت و سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

روز سه شنبه ضمن تداوم باد‌های جنوب شرقی در دریای عمان، در جزایر خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش باد جنوب غربی پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و تفریحی از تردد خودداری و شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری نیز با احتیاط تردد کنند.

از روز چهارشنبه در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شرقی افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، کاهش رطوبت هوا، وزش باد‌های گرم و خشک شمال شرقی و افزایش نسبی دما در نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: مردم از تردد‌های غیر ضروری و قرارگیری در حریم رودخانه‌ها به ویژه در نیمه شرقی و شمالی استان خودداری کنند.

حسن زاده گفت: فعالیت سامانه مونسون تا فردا سه شنبه ادامه خواهد داشت و در این زمینه هشدار جوی و دریایی سطح نارنجی صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز