خبرگزاری کار ایران

تدارک 11 جایگاه عرضه "دام زنده" در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۶۶۰

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در مناطق ۸ گانه شهرداری کرمانشاه ۱۱ مکان برای عرضه دام زنده در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، برومند نامداری افزود: در این جایگاه‌ها کارشناسان و بازرسان دامپزشکی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، کارشناس مسائل شرعی به همراه نیرو‌های اجراییات و خدمات شهری حضور دارند و سلامت دام در این مراکز کاملا مورد تایید است.

وی ادامه داد: این مراکز در منطقه یک؛ بلوار گلریزان، منطقه دو؛ محوطه بازار روز خودرو، جنب تقاطع ایثار و دور میدان مهدیه (دره دراز)، در منطقه سه؛ زیر سیم ارتش (جعفرآباد) و در میدان شهدا محل پنجشنبه بازار، مقابل آرامستان، در منطقه چهار؛ مقابل ترمینال اسلام آبادغرب، در منطقه پنج؛ میدان ظفر، خیابان تنگه و مرکز دیگر بلوارشهید صیاد شیرازی، جنب کلانتری نیایش، در منطقه شش؛ کمربندی، بلوار علوم پزشکی، ابتدای ۵۶ متری، جنب پارک "کاج"، در منطقه هفت؛ بلوار تاقبستان، جنب ورزشگاه امام خمینی (ره) و در منطقه هشت؛ میدان جمهوری اسلامی انتهای خیابان منابع طبیعی فعال هستند.

نامداری با اشاره به وجود بیماری‌های مشترک انسان و دام، از تمامی شهروندان خواست تا دام قربانی خود را از این مراکز که مورد تایید مراکز بهداشتی است، تهیه کنند.

وی افزود: کشتارگاه‌های کرمانشاه هم در روز عید قربان بصورت رایگان فعالیت کرده و حتی حمل قربانی به کشتارگاه و انتقال آن به درب منزل نیز با خودرو‌های یخچال دار بصورت رایگان انجام خواهد گرفت.

حسین حیدری، با بیان اینکه همزمان با فرارسیدن عیدسعید قربان، دامپزشکی استان به صورت ویژه اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی دام قربانی می‌کند، گفت: در این راستا ۳۸ اکیپ شامل ۱۴ اکیپ ثابت و ۲۴ اکیپ سیار کار نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی‌های در کشتارگاه‌های استان را انجام می‌دهند.

حیدری اضافه کرد: این اکیپ‌ها از بعداز ظهر روز شنبه (۱۸ خرداد) در سراسر استان فعال شده و تا عصر روز عید قربان به کار خود ادامه خواهند داد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از شهروندان می‌خواهیم برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به هیچ وجه خودشان اقدام به ذبح دام نکنند و ذبح دام‌های قربانی را به کشتارگاه‌های استان بسپارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز