خبرگزاری کار ایران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چاراویماق خبرداد؛

افزایش کرونا با شیب ملایم در شهرستان چاراویماق

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۶۳۰

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چاراولمایق از افزایش مجدد کرونا با شیب ملایم دراین شهرستان خبرداد.

عقیل نوروزی در گفت وگو با خبرنگار  ایلنا با اعلام این خبر گفت: با توجه به رصد روند مراجعه بیماران سرپایی  دارای علایم  کووید_۱۹ به مراکز درمانی شهرستان چاراویماق  به  نظر می‌رسد شاهد خیز آرام مجدد این بیماری در شهرستان هستیم که باتوجه  به مهاجر پذیر بودن قابل توجه شهرستان در فصل کاری امکان شیوع مجدد بیماری کرونا و پیک آن در شهرستان محتمل است.

نوروزی ادامه داد: تمامی گروه سنی بالای ۱۸سالی که از تاریخ دریافت نوبت سوم واکسن کرونای خود شش ماه گذشته است به منظور دریافت دز یادآور خود(نوبت چهارم ) به خانه های بهداشت  و مراکز بهداشتی درمانی سطح شهرستان مراجعه کنند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان چاراویماق متذکر شد: تمامی افراد بالای ۱۸سالی که تا کنون به هر دلیلی نسبت به دریافت واکسن نوبت سوم خود اقدام نکرده اند در اولین فرصت نسبت به دریافت واکسن نوبت سوم خود به خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی سطح شهرستان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برای ایجاد حداقل ایمنی در یک فرد حداقل به دریافت  دو دز واکسن نیاز می‌باشد لذا افرادیکه به هر دلیل تاکنون کمتر از دو دز واکسن دریافت کرده اند به منظور تکمیل واکسیناسیون کرونای خود در اولین فرصت به یکی از خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی سطح شهرستان مراجعه کنند.

نوروزی خاطر نشان کرد: افراد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه ای می‌باشند به منظور دریافت نوبت سوم واکسن کرونا به یکی از خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی سطح شهرستان مراجعه کنند.

این مسئول بهداشتی شهرستان چاراویماق اشاره کرد: اولویت دریافت واکسن نوبت چهارم برای گروه های سنی بالای ۶۰ سال است.

 وی در آخر از عموم مردم خواست  در صورت عدم دریافت واکسن، تمام گروهای سنی بالای ۵ سال مجوز دریافت واکسن کرونا را دارند.

لازم به ذکر اینکه در حال حاضر در تمامی خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی سطح شهرستان تمامی واکسن های سبد واکسیناسیون کشوری مورد تایید وزارت بهداشت و درمان موجود است.

شهرستان چاراویماق جنوبی‌ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی است. مرکز این شهرستان، شهر قره‌آغاج است. این شهرستان دارای تنها یک شهر (مرکز شهرستان: شهر قره‌آغاج) و دو بخش به نام‌های بخش مرکزی و بخش شادیان است و این شهرستان جزو محروم ترین شهرستان های استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز