خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان خبر داد:

50 میلیارد تومان وصول آلایندگی در اصفهان/ 20هزار و پنجاه میلیارد تومان رقم وصول مالیات اصفهانی ها در 1400/ تمدید اظهارنامه مالیاتی تا 31 تیرماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۲۵۲

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: 870میلیارد تومان وصول آلایندگی سال گذشته اصفهان بود و امسال حدود 50 میلیارد تومان بیشتر وصول نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عباس مزیکی ضمن گرامیداشت روز مالیات(16تیرماه) اظهار داشت: مالیات حقوق عمومی است و مطالبه گر مالیات هم عموم مردم هستند و آثار وصول مالیات به ویژه در بخش ارزش افزوده در بخش عمران و آبادانی مشخص می شود.

وی  با بیان اینکه اولین درآمد دولت به ویژه در زمان تحریم، مالیات است ادامه داد: یکی از آثار تحریم توجه به مالیات بود و باید بعد از رفع تحریم ها نیز درآمد مالیاتی را جایگزین درآمد نفتی کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اضافه کرد: مالیات به عنوان درآمد پاک مطرح است و کمتر تحت تاثیر سیاست های بیرونی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: بخشی از مالیات برای رفع مشکلات شهری است که در بخش ارزش افزوده دیده شده است؛مثلا در حمل و نقل عمومی برای رفع آلایندگی، مردم  در قالب عوارض و مالیات بخشی از هزینه ها را به شهرداری ها می پردازند.

مزیَکی یادآور شد: در قانون ارزش افزوده سهم شهرداری از مالیات از سه درصد به چهار درصد افزایش پیدا کرده است و این یعنی افزایش سهم مردم در آبادانی شهر.

وی اذعان داشت: مجموع آنچه باید در بودجه سال جاری از مالیات وصول شود، 470 هزار میلیارد تومان   وسهم استان اصفهان در 1401 از مالیات حدود 31 هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در سال 1400 رقم وصولی مالیات استان اصفهان بیست هزار و 50 میلیارد تومان بود و 104 درصد تحقق وصول مالیاتی داشتیم که این رقم درکشور 113 درصد بود.

وی افزود: در بخش مالیات ارزش افزوده که مستقیم در شهرداری ها، بخش داری ها و دهیاری ها در سال 1400 وصول شد،4690 میلیارد تومان پرداخت نقدی بود. در این بخش شاهد رشد 122 درصدی بودیم.

مزیکی خاطر نشان کرد: تسویه مالیاتی در بخش مشاغل تا آخر خرداد ماه بود که تا 31 تیر ماه به دلیل شرایط  کشور تمدید کردیم و تا امروز 27 درصد رشد تسلیم اظهار نامه مالیاتی داشتیم.

وی افزایش تسلیم اظهار نامه مالیاتی را ناشی از سامان دهی دستگاه پز و توجه به حساب بانکی اعلام کرد و ادامه داد: تبصره صد سبب افزایش استقبال ازاظهارمالیات شد. فرصت اظهار نامه ارزش افزوده تا 15 تیر ماه بود که تا 26 تیرماه تمدید و جریمه آن نیز بخشیده شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: در مبارزه با فرار مالیاتی و شرکت های سوری و کاغذی در استان اصفهان نسبت به جاهای دیگر با شدت بیشتری انجام شده است.

وی یادآور شد: در مالیات بر ارزش افزوده هیچ شخص حقیقی و حقوقی معاف نیست و نوع خدمت و کالای تولیدی مشخص می کند که مشمول مالیات و یا معاف هستند.

مزیکی گفت: 870میلیارد تومان وصول آلایندگی سال گذشته اصفهان بود و امسال حدود 50 میلیارد تومان بیشتر وصول نداشتیم.

وی با اشاره به دریافت مالیات از تراکنش دستگاه های کارت خوان افزود: ضمانت اجرایی برای کسب مالیات از دستگاه پوز وجود ندارد و همین می شود که پزشکان متقاضی پول نقد می شوند؛ این موضوع نیاز به قانون دارد و برای نظام مالیاتی چیزی پیش بینی نشده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان درصد پرداخت مالیاتی پزشکان در استان اصفهان را 57 درصد در 1399 اعلام کرد و گفت: بعد از آن آمار دیگری ندارد.

گفت وگو: سمیه مسرور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز