خبرگزاری کار ایران

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها:

دولت به زلزله زدگان هرمزگان وام بلاعوض بدهد/ زندگی در چادر در گرمای 40 یا 50 درجه سخت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۱۲۶

عبدالله پرواز با اشاره به خسارت‌های وارده به مردم به دلیل وقوع زلزله در هرمزگان گفت: نیاز است که دولت به زلزله زدگان وام بلاعوض بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله پرواز در نطق پیش از دستور خود در هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گزارشی از زلزله استان هرمزگان ارائه کرد و گفت: زلزله اخیر که کانون آن در شهرستان بندرلنگه بود و شدت آن در شهرهای هم جوار احساس شد به منازل مسکونی 20 روستا آسیب رساند.

وی با بیان اینکه در این اتفاقا 5 نفر کشته و بالغ بر 40 نفر مجروح شدند، توضیح داد: همه می‌دانیم که زلزله یک رخداد طبیعی است و کسی مقصر آن نیست اما شرایط برای کسانی که دچار حادثه شده و زندگی خودشان را از دست می‌دهند سخت است. بنابراین باید بعد از این رخدادها کمک‌رسانی به سرعت انجام شود.

پرواز تصریح کرد: اتفاق خوبی که در این حادثه رخ داد آمادگی سریع نهادها و دستگاه‌ها بود. به صورتی که در ساعات اول وقوع حادثه تیم مدیریت بحران تشکیل شد. این اولین بار در استان بود که بعد از وقوع حادثه با چنین سرعتی کمک رسانی انجام می‌شود.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به گرمای بالای 40 درجه استان هرمزگان تصریح کرد: شرایط زندگی در آن گرمای طاقت فرسا برای زلزله زدگان سخت است. درست است که روز اول آواربرداری شروع شد و برای اسکان زلزله زدگان چادر زده شد اما زندگی در چادر در گرمای 40 یا 50 درجه سخت است.

وی با اشاره به حضور وزیر کشور در جمع زلزله‌زدگان در روز اول وقوع حادثه بیان داشت: خدمات‌رسانی در آن هوای گرم و شرایط برای نیروهای خدمات‌رسان هم سخت است.

پرواز خطاب به دولت گفت: لازم است برای مردمی که تمام دارایی خود را از دست داده‌اند و چیزی ندارند یک وام بلاعوض درنظر گرفته شود تا مردم بتوانند یک خانه برای خود بسازند. بانک‌ها نیز در گرفتن تظامین برای اعطای وام با مردم همکاری کنند.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: در روستاهایی که به صورت کامل تخریب شده است دولت موافقت مردم برای جابجایی روستا را بگیرد.

وی با بیان اینکه زندگی در چادر برای مردم سخت است گفت: مردم زلزله زده تا زمان آماده شدن خانه‌هایشان نیاز به کانکس دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز