خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

بسیج سازندگی کشور آماده همکاری در ساخت منازل زلزله‌زدگان غرب هرمزگان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۱۰۳

مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به نقش آفرینی ویژه جهادگران هرمزگانی در آواربرداری منازل و خروج صد در صدی وسایل زلزله زدگان از زیرآوار گفت: بسیج سازندگی کشور آمادگی همکاری در ساخت منازل زلزله‌زدگان غرب هرمزگان را دارد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سردار محمد زهرایی با حضور میدانی در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان ضمن تسلیت به خانواده های داغ دیده ناشی از زمین لرزه، اظهار کرد: همواره بسیج و سپاه در حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و سیل قرارگاه جهادی به منظور شناسایی دقیق نیازمندان و نیازها، توزیع دقیق کالا و خدمات متناسب با نیازها، نبود موازی کاری با نهادها، هم پوشانی با یکدیگر برای یک کار هدفمند، مستمر و اثر بخش تشکیل می دهد.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهادی شهید خلیل تختی نژاد در ساعت اولیه بعد از وقوع زمین لرزه در غرب هرمزگان، بیان کرد: قرارگاه محلی با حضور جهادگران بومی هرمزگانی راه اندازی شد و ۱۰۰ گروه از نقاط مختلف استان از جمله شهرستان های بندرلنکه، بندرخمیر، بندرعباس و غیره حضور یافتند.

مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: مرحله مهم امداد و نجات مردم و برداشتن وسایل و لوازم مردم از زیرآور به خوبی صورت گرفته و تمامی وسایل مردم به صورت صد در صد از زیرآوار بیرون کشیده شده و به کمک هلال احمر و سایر ارگان ها اسکان موقت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران بدون هیچ گونه هیاهویی ۴۰۰ دستگاه کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان غرب هرمزگان وارد منطقه کرده است که تاکنون بیش از ۱۰۰ دستگاه نصب شده و مابقی نیز در روزهای آینده نصب و در اختیار مردم قرار می گیرد.

سردار زهرایی افزود: اگر بنیاد مسکن و شهرسازی بعد از ارزیابی از منازل آسیب دیده به این نتیجه رسید که نیازمند همکاری برای ساخت منازل هستند ما آمادگی همکاری هستیم ولی متولی ساخت مسکن نیستیم.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی می کنیم مثل جاهای دیگر مانند زلزله سی سخت، سر پل ذهاب و غیره که با همکاری و تفاهم با بنیاد مسکن منازل را ساخته ایم، همکاری داشته باشیم.

مسئول بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: یک سری نیازهایی وجود دارد که باید در بسیج سازندگی پیگیری کنیم مانند کانکس هایی که آمده نیازمند کولر، موکت و پتو است؛ همچنین یخچال مردم زیر آوار مانده نیازمند تامین مواد غذایی هستیم.

وی مطرح کرد: بر آورد اولیه صورت گرفته و به سپاه های استانی نیز ابلاغ شده که هر کس در توانش همکاری کند و هرچه استان ها نتوانستند تامین کنند از طریق مرکز و نهادهای بنیاد برکت، بنیاد علوی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تامین می شود تا مقداری از آلام مردم را کاهش دهیم زیرا مردم شایسته بهترین خدمات هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز