خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها:

شورای عالی استان ها باید در همه عرصه های تصمیم گیری کشور، مدخلیت داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۸۷۷

رئیس شورای عالی استان ها بیان کرد: طبق قانون اساسی، شورای عالی استان ها باید در همه عرصه های تصمیم گیری کشور، مدخلیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز سروری که در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری از حامیان شوراها و از مسئولان بسیار معتقد به شوراها است که این موضوع ما را امیدوار به حمایت‌های ایشان می‌کند.

وی افزود: جامعه شورایی کشور با ۱۲۶ هزار عضو که از دل مردم آمده‌اند، یک ظرفیت بی بدیل است و فرمان امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۵۸ و دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مورد شوراها، نشان از جایگاه و اهمیت شوراها در منظومه فکری ایشان دارد.

سروری خاطرنشان کرد: متاسفانه حوادث و مشکلات ابتدای انقلاب باعث شد شوراها با تأخیری ۲۰ ساله کار خود را آغاز کنند و هنوز هم نتوانسته‌ایم به جایگاه مدنظر و ساختار شورایی مطلوب برسیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: با هماهنگی و هم افزایی بی سابقه که میان دولت، مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دوره وجود دارد، امید داریم مشکلات، تبدیل به فرصت شود و این یک فرصت طلایی برای ارتقای جایگاه شوراها است.

وی با اشاره به عزم دولت و مجلس برای بهبود وضعیت و عملکرد شوراها، گفت: در قوه قضائیه نیز شاهد اقدامات عدالت محوری در این دوره هستیم و این قوه خود را در معرض مطالبات مردم قرار داده است و مردم به راحتی می‌توانند در رابطه با نقاط ضعف قوه قضائیه به این قوه شکایت ببرند.

سروری بیان کرد: برای موضوعات بسیار مهمی که در رابطه با تعاملات قوه قضائیه با جامعه شورایی وجود دارد، امکان و ظرفیت‌های خوبی فراهم شده که امیدواریم بتوانیم با کمک دستگاه قضا مشکلات را رفع کرده تا این استفاده حداقلی از جامعه فراگیر و انقلابی شورایی کشور به بهره‌مندی حداکثری برسد.

رئیس شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، نظام مردم پایه است و هر مقدار که مردم در ارکان تصمیم‌گیری حضور داشته باشند، امنیت و عزت و مانایی نظام تقویت خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: با نگاه مثبت و حل محور قوه قضائیه می‌شود درصد قابل ملاحظه‌ای از چالش‌های موجود مردم در موضوعات مدیریت شهری را حل و فصل کرد.

سروری با اشاره به اینکه در قانون اساسی آمده که شورای عالی استان‌ها برای جلوگیری از تبعیض به وجود بیاید، گفت: اما آن چیزی که قانون اساسی تأکید می‌کند با وضعیت فعلی شوراها، فاصله بسیاری دارد و یک بیگانگی بین آنچه هست و آن چیزی که باید وجود داشته باشد را مشاهده می‌کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به جایگاه ویژه شورای عالی استان‌ها در قانون اساسی، خاطرنشان کرد: مطابق آنچه در قانون اساسی آمده، شورای عالی استان‌ها باید در همه عرصه‌های تصمیم‌گیری کشور مرجعیت و مدخلیت داشته باشد و این نیاز به امکانات و زیرساخت‌هایی دارد که بتواند به مطالبه قانون اساسی از خودش پاسخ مناسب دهد اما با وضعیت کنونی امکان‌پذیر نیست و البته امید داریم در دوره فعلی شرایط را با همکاری و تعامل با سایر نهادها و دستگاه‌ها، بهبود و ارتقا بخشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز