خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد:

اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیاردی به بیماران صعب‌العلاج

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۸۳۲

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی در راستای حمایت از بیماران صعب‌العلاج خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان، محمد مهدی ناصحی با اشاره به اینکه ۱۱هزار میلیارد تومان برای حمایت از بیماران مزمن و بیمه همگانی اختصاص یافت، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور سه دهک پایین به طور رایگان شدند و دهک های بالاتر نیز با هزینه پایین تر تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه پوشش جمعیتی مناسب، پوشش خدمات و پوشش هزینه ای و تأمین مالی سه هدف ویژه ماست، ادامه داد: پوشش جمعیتی برای بیمه سلامت به خوبی انجام شد و با اصلاح دهک های خانوار سایر مردم نیز به جمع خانواده بیمه سلامت اضافه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه برای نخستین بار صندوق ویژه بیماران صعب العلاج تشکیل شد و این صندوق حداقل 29 بیماری را تحت پوشش قرار می دهد، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی 5 هزار میلیارد تومان به بیماران صعب العلاج و خاص اختصاص داد و در حال حاضر این اعتبار در کمیته های تخصصی در حال بررسی است و احتمالاً به زودی تصویب نهایی خواهد شد.

ناصحی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کم برخوردار با جمعیت پایین باید شاخص های جدیدی تعریف شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت های بیمه سلامت به روز است، بیان کرد: حدود 80 درصد ساختار سلامت در بخش درمان سرپایی خصوصی است و ما برای رفع این اشکال کار خود را از سراوان استان سیستان بلوچستان شروع کردیم و شورای عالی بیمه نیز مصوب کرد که مردم کم برخوردار نیز از بخش سرپایی خصوصی استفاده کنند.

ناصحی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که در بخش بیمه ای از مردم حمایت ویژه ای داشته باشیم و در حال حاضر در بحث بیماران اوتیسم و درمان ناباروری اقدامات مختلفی انجام شده است، تصریح کرد: اختصاص منابع باید به طور یک جا به مجموعه ای واحد اختصاص یابد و بهترین پیشنهاد برای این مهم بیمه ها هستند.

وی با بیان اینکه هزینه های کمرشکن سلامت برای مردم سخت است و دولت به این بخش توجه ویژه ای دارد، یادآور شد: ما نیز با توجه به بیماران صعب العلاج و بیمه همگانی مناطق کم برخوردار اقدامات خود را در راستای حمایت از مردم آغاز کردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز