خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

تحویل آبشخور به دامداران دامغانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۷۷۸

مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: در راستای طرح بهبود، اصلاح و احیای مراتع و به منظور کاهش فشار دام در یک قسمت و بهداشتی نمودن آب شرب دام در سالجاری 18 دستگاه آبشخور تحویل دامداران این شهرستان شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، علی جمشیدی افزود: جنس آبشخورها فلزی بوده و برای ساخت و تولید آن بالغ بر  200 میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: آبشخورهای تهیه شده در ابعاد نیم متر در 2.5 متر بوده که با توجه به روکش گالوانیزه می‌تواند مقاومت بیشتری در برابر عوامل فرساینده داشته باشد و دفعات بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

 وی افزود: با توجه به وسعت مراتع و تقاضای متعدد و مکرر از سوی دامداران زحمتکش این شهرستان نیازمند افزایش اعتبارات تخصیصی در این بخش هستیم.

جمشیدی یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیمی دهه اخیر و خشک یا کم آب شدن بسیاری از منابع شرب دام و به منظور جلوگیری از هدررفت منابع آب از مظهر چشمه یا قنات تا محل استفاده (آبشخور یا منابع ذخیره)  بخش مهمی از عملکرد در راستای مدیریت منابع آب تلقی می شود که نیازمند افزایش چشم گیر اعتبارات در این بخش است.

به گزارش ایلنا، عرصه های مرتعی دربردارنده 800 هزار هکتار از پهنه این شهرستان بوده و هم اکنون 1279 نفر بهره بردار با ظرفیت 162 هزار و 810 واحد دامی در 162 سامانه عرفی از مراتع این شهرستان بهره برداری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز