خبرگزاری کار ایران

ایلنا از سمنان گزارش می‌دهد؛

استادیوم 5 هزار نفری دامغان؛ 16 سال چشم انتظار بهره‌برداری/ رئیس اداره ورزش دامغان: هیچ اطلاعاتی از این استادیوم ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۷۶۸

حدود دو دهه از آغاز کلنگ زنی پروژه استادیوم 5 هزار نفری دامغان می‌گذرد و مسئولان مختلف استان طی دوره‌های مختلف مسئولیت‌شان وعده هایی دادند که تاکنون هیچ کدام از آنها عملیاتی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، تعداد پروژه‌های نیمه تمام در دامغان یادگار دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم بسیار زیاد است؛ پروژه‌هایی که برخی از آنها به دلیل کمبود اعتبار، برخی به دلیل عدم نیاز سنجی و بعضی دیگر به دلیل اختلاف سلیقه و مشی سیاسی دولت‌ها تاکنون به بهره برداری نرسیده یا به صورت نیمه کاره رها شده است. البته در این بین نمی‌توان از تغییرات سلیقه‌ای و جابه جایی برخی مدیران کل و به تبع آن مدیران ادارات شهرستانی صرف نظر کرد.

یکی از این پروژه ها ساخت استادیوم پنج هزار نفری دامغان است که کلنگ احداث آن در سال 1385 مصادف با اوایل دولت نهم به زمین زده شد که مقرر شده بود در مساحت 22 هزار و 750 متر مربع فضای روباز و 3 هزار و 225 متر مربع فضای سرپوشیده احداث شود. پس از انجام تشریفات اداری و برگزاری مناقصه در همان سال ها پیمانکار ساخت این پروژه را در دست گرفت و حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که پس از طی چندین ماه به دلایل مختلف کار ساخت پروژه متوقف شد و تاکنون نیز هیچ اثری از شروع مجدد فعالیت عمرانی در این پروژه نیست.

ساسان معین رئیس وقت اداره ورزش و جوانان در مرداد ماه 97 به خبرنگاران گفته بود: با تلاش نماینده دامغان فاز اول استادیوم ورزشی 5 هزار نفری دامغان در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین علی اصغر مجد فرماندار وقت دامغان در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی هفته دولت سال 1397 با اشاره به اختصاص 2.5 میلیارد تومان اعتبار ملی به تکمیل استادیوم 5 هزار نفری این شهرستان گفت: به‌زودی با اختصاص این اعتبار تکمیل استادیوم 5 هزار نفری دامغان که سالیان سال بلا تکلیف مانده آغاز می شود.

ناعدالتی ورزشی در استان سمنان بیداد می‌کند

محمد 50 ساله و از فعالان اجتماعی و ورزشی دامغان به خبرنگار ایلنا گفت: ناعدالتی ورزشی در استان سمنان بیداد می کند. ورزشگاه های 15 هزار نفری سمنان و شاهرود تکمیل شده و چند سال است مورد بهره برداری قرار گرفته  اما برخی مسئولان دامغانی صرفا وعده می دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان دامغان ورزشکاران و قهرمانان بسیاری در سطح استان، کشور و بین المللی دارد شایسته است هر چه سریع‌تر این ورزشگاه تکمیل شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

سارقان برخی از آهن آلات پروژه را به سرقت بردند

احمد یکی دیگر از شهروندان دامغانی بیان کرد: پس از اینکه ساخت پروژه متوقف شد و عوامل پیمانکار نیز محوطه این استادیوم را ترک کردند برخی از سارقان بعضی از لوازم و آهن آلات این پروژه را به سرقت بردند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه این مجموعه در خارج شهر و ابتدای مسیر ورودی دامغان از سمت چشمه علی قرار گرفته پاتوق برخی از معتادان شده و اگر به این مکان مراجعه کنید می توانید برخی از آثار و لوازم مورد استفاده معتادان را ببینید.

هیچ اطلاعاتی از استادیوم 5 هزار نفری دامغان ندارم

حسن اکبری رئیس اداره ورزش و جوانان دامغان در گفت و گو با ایلنای سمنان، بیان کرد: هیچ اطلاعاتی از استادیوم پنج هزار نفری دامغان ندارم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه یک پروژه ملی است هنوز هیچ ابلاغی به ما نشده و تمام پیگیری ها از طریق نماینده انجام می شود.

اکبری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چطور اداره ورزش و جوانان دامغان به عنوان دستگاه متولی پروژه‌های ورزشی شهرستان درباره  این پروژه بی‌خبر باشد، تصریح کرد: دستگاه متولی هستیم ،مسئول پروژه که نیستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان دامغان اضافه کرد: دستگاه متولی مانند پروژه زمین چمن مصنوعی مجموعه انقلاب که پیمانکار ما در حال کار کردن است و از آن اطلاعات کامل دارم اما در پروژه 5 هزار نفری، وزارتخانه مستقیم با شرکت توسعه و تجهیز کار را انجام می دهد و ما هیچ اطلاعاتی ندارم.

هیچ مکاتبه ای با اداره ورزش و جوانان صورت نگرفته است

وی یادآور شد: بر اساس مکاتبات می‌توانم به شما اطلاعاتی بدهم اما در خصوص میزان اعتبار، ردیف اعتبار و ...هیچ مکاتبه ای با ما صورت نگرفته و فکر می کنم ریز این مکاتبات را نماینده دامغان داشته باشد.

اکبری تصریح کرد: چون مکاتبه‌ای با من نشده نمی‌توانم در مورد زمان افتتاح فاز اول آن اظهار نظر کنم و فعلا نمی توانم با ادله به شما بگویم که چه زمان و با چه اعتباری افتتاح می شود.

وی گفت: در مورد پروژه‌های شهرستان می‌توانم بگویم چند درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در مورد استادیوم پنج هزار نفری اطلاعاتی ندارم.

رئیس اداره ورزش و جوانان گفت: پروژه استادیوم 5 هزار نفری دامغان طرح ملی است و اختیاری ندارم.

در ابتدای سال مناقصه برگزار می شود

دفتر نماینده دامغان در مجلس در تاریخ 23 اسفند 1400 «آغاز مجدد فرایند ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری دامغان پس از وقفه طولانی» را اطلاع رسانی کرده بود و گفت: در پی تلاش و رایزنی علی اکبر علیزاده نماینده دامغان ، عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان از خلع ید پیمانکار سابق پروژه ورزشگاه پنج هزار نفری دامغان و برگزاری مناقصه ساخت این ورزشگاه در ابتدای سال جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا با توجه به وعده دفتر نماینده مبنی بر برگزاری مناقصه در اوایل سال جدید (1401) تاکنون مناقصه ای برگزار نشده و پروژه نیز همچون گذشته به روال سابق باقی است.

گزارش: محمود بانی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز