خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بارندگی های سرباز خسارت چندانی نداشت/ 3 مسیر روستایی سرباز با آغاز هفته دولت به بهره برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۷۶۶

فرماندار سرباز گفت: خوشبختانه سیل دو روز اخیر شهرستان سرباز خسارت جانی و مالی چندانی برای مردم نداشت و تنها سبب تخریب برخی از راه‌های روستایی شده است.

فرامرز دانش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: هر زمان که بارندگی در شهرستان سرباز اتفاق می افتد، با توجه به این که منطقه کوهستانی است و مسیر سیلاب مشخص است، آب باران راه خود را پیدا می کند و در نهایت سیل خسارت چندانی به جان و مال مردم وارد نمی‌کند. اما راه‌های روستایی تخریب می‌شود و از آنجایی که برخی از راه‌های روستایی آسفالت نیستند، بارندگی سبب انسداد راه‌های روستایی و ایجاد سیل و روان آب می‌شود.

وی گفت: در حاضر در بخش نسکند اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرباز در حال بازگشایی مسیرها است و مشکل خاصی در سرباز پس از بارندگی نداشته‌ایم و تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر، بنیاد مسکن، اداره برق و .‌‌.. به حالت آماده باش درآمده‌اند و به محض اعلام مردم در خصوص آبگرفتگی و یا تخریب منازل که تاکنون موردی مشاهده نشده، بنیاد مسکن وارد عمل می‌شود و کمک‌های اولیه از جمله چادر و سایر امکانات زندگی برای این افراد فراهم می‌شود و بنیاد مسکن هم برای ایجاد فضای اسکان سیل زدگان کارهای لازم را انجام خواهد داد.

دانش عنوان کرد: خوشبختانه این سیل خسارت جانی و مالی به‌صورت جدی نداشته و اگر هم تخریبی اتفاق افتاده باشد بنیاد مسکن پس از بررسی‌های لازم، پیگیری انجام می‌شود و خوشبختانه ما گزارش خرابی و یا جانباختن بر اثر سیل اخیر سرباز نداشته‌ایم.

فرماندار سرباز عنوان کرد: 5 مسیر روستایی شهرستان سرباز که بر اثر بارندگی شدید صعب العبور شده‌اند با استفاده از ماشین آلات مورد نیاز در حال بازگشایی هستند.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های هوایی، سامانه بارشی از روز دوشنبه وارد سرباز شده و چهارشنبه از استان خارج می‌شود.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که شهرستان سرباز بیشترین میزان اعتبارات راه سازی در استان را دارد، 120 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که چیزی حدود 70 میلیارد تومان تخصیص یافته و راه سازی مسیرها را انجام می‌دهیم.

فرماندار سرباز عنوان کرد: از آن جایی که سرباز بیشترین راه روستایی را امسال به خودش اختصاص داده حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را  در خصوص تامین ماشین آلات سنگین از جمله بولدوزر و گریدر نیاز داریم و از آنجایی که 70 درصد راه های این شهرستان خاکی هستند با تامین این دستگاه‌ها، کمک بزرگی به حوزه راه سازی و بازگشایی راه‌های سرباز در زمان بحران می‌شود.

وی افزود: 3 مسیر از 5 مسیر در حال ساخت در سرباز، تا فرا رسیدن هفته دولت به بهره برداری و دو مسیر  دیگر هم تا پایان سال مالی به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/
مجتبی اسماعیلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز