خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

دو چهره میراث‌فرهنگی قزوین در آیین نکوداشت مفاخر ملی تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۴۹۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: در نخستین آیین نکوداشت مفاخر میراث فرهنگی دو چهره برجسته حوزه میراث‌فرهنگی قزوین، تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: نخستین آیین نکوداشت مفاخر حوزه میراث‌فرهنگی کشور با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن همایش‌های این وزارتخانه برگزار شد که در آن از ۱۲ چهره ملی حوزه میراث‌فرهنگی تجلیل به‌عمل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین عنوان کرد: سیدمهدی مجابی از اساتید و پژوهشگران برجسته حوزه معماری و شهرسازی استان که سابقه مدیریتی در حوزه میراث‌فرهنگی را داشته و در حال حاضر عضو شورای فنی میراث‌فرهنگی استان است، در ساماندهی و مرمت بسیاری از بناهای تاریخی شاخص استان نقش مهم و تاثیرگذاری ایفا کرده‌ و در سال ۹۶ پلاک ماندگار بر سر در منزل او نصب شد.

وی ادامه داد: حمیده چوبک، رئیس پایگاه تاریخی الموت نیز که سابقه ریاست پژوهشکده باستان‌شناسی کشور را در کارنامه خود دارد، از باستان‌شناسان با سابقه و خبره وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که سال‌ها از عمر خود را صرف پژوهش، مطالعه و تحقیق در قلعه الموت کرده و سرپرستی ۱۴ فصل از کاوش‌های باستان‌شناسی این محوطه را بر عهده داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نکوداشت مفاخر میراث‌فرهنگی که با هدف تعمیق فرهنگ تکریم و بزرگداشت مفاخر به عنوان میراثی گرانبها برگزار شد، اقدامی پسندیده و نکو برای ارج نهادن و پاسداشت تلاش‌ها و خدمات ارزنده افرادی است که سالیان عمر شریف خود را صرف تعالی فرهنگ و تاریخ این سرزمین کهن کرده‌اند.

محمدرضا اولیا، عبدالله جبل‌آملی، حمیده چوبک، علی‌اکبر سعیدی، محمدحسن سمسار، محمدرحیم صراف، زنده‌یاد باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی، فائق توحیدی، رجبعلی لباف خانیکی، مهدی مجابی، محمدحسن محب‌علی و محمد میرشکرایی ۱۲ پیشکسوتی بودند که در این آیبن مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز