خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش ورزش در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۰۹۱

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از اختصاص یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش ورزش و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی استان در سفر اخیر رییس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سجاد بیرامی در نشست خبری با خبرنگاران ورزشی نویس استان گفت: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۱۰۰ پروژه ورزشی در سطح استان اختصاص یافته که به محض تخصیص، هزینه کرد آن آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم روند تخصیص این اعتبار ویژه توسعه‌ای، از تیرماه جاری آغاز شود که در این خصوص، اقدامات لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف ورزشی برای ورزشکاران استان به دست آمد و جوانان، ورزشکاران و قهرمانان این استان در سه ماهه اخیر مدال‌های رنگین زیادی  کسب کردند.

بیرامی با تاکید بر معرفی استعدادهای ورزشی استان گفت: وظیفه خبرنگاران معرفی این استعدادهای در سطح ملی و بین المللی است. 

سرانه ورزشی آذربایجان غربی ۶۲ سانتی متر است

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ٩٧ پروژه با مساحت ١٢۶ هزار مترمربع با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی در استان در حال اجرا است.

شهرام عباسی افزود: برای سال جاری ٢٢ پروژه در حوزه های مختلف ورزشی افتتاح می شود که مربوط به هفته دولت و دهه فجر است.

وی ادامه داد: سرانه ورزشی استان ۶٢ سانتی متر است که ۴۶ سانتی متر آن در اختیار اداره کل و ١۶ سانتی متر هم مربوط به سایر ارگان های دولتی است.

عباسی اظهار کرد: سرانه فضاهای ورزشی در کشور ۷۰ سانتی متر بوده و ما در رده ۲۵ کشوری هستیم.

فعالیت ۱۴۱ سمن زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی 

معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: ۱۴۱ سازمان مردم نهاد در استان از این نهاد مجوز گرفته که بخش مهمی از آنها در حوزه مذهبی و فرهنگی است.

محمدحسین حسنی افزود: این سازمان‌های مردم نهاد در ۱۳ شهرستان استان فعال بوده و شهرستان‌های نقده، تکاب، پلدشت و ماکو سمن ندارند که امیدواریم در آنها نیز زمینه راه اندازی این سازمان ها فراهم شود.

حضور ۴۶ ورزشکار استان در تیم های ملی کشور

سرپرست گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: طی سه ماه نخست امسال ۲۷ مدال کشوری، بین المللی، آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران استان کسب شد.

سعید خوشبخت افزود: از این تعداد، ۱۶ مدال کشورِی، ۲ مدال بین المللی، چهار مدال آسیایی و پنج مدال جهانی بوده است.

وی اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۳۰۰ بیمه شده ورزشی حوزه قهرمانی در آذربایجان غربی ثبت شده و با ۳۹ هیات فعال، ۴۶ نفر از استان به عضویت تیم ملی در آمده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز