خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل تاکید کرد:

ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای میزبانی از گردشگران اکو در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۳۱۲

استاندار اردبیل گفت: باتوجه به اینکه اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده، لازم است زیرساخت‌های گردشگری و فرهنگی استان برای میزبانی از گردشگران فراهم شود.

به گزارش ایلنا، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در نشست برنامه‌ریزی برای استقبال از گردشگران کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ اظهار کرد: معرفی استان اردبیل به کشورهای عضو اکو، برندسازی، جذب سرمایه‌گذاران و استخراج روش‌های عملیاتی شدن این اقدامات مورد تأکید است و باید بسته‌های مشترک و متناسب با تقاضای کشورهای مد نظر طراحی و ارائه شود.

هدفگذاری برای افزایش حضور گردشگران خارجی در اردبیل انجام شود

استاندار اردبیل گفت: در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور وارد شده و این‌که سهم استان اردبیل از این تعداد گردشگر چه تعداد بوده، باید مشخص و هدفگذاری برای افزایش آن انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود برخی اشتراکات فرهنگی و زبانی با تعدادی از کشورهای عضو اکو، معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی با استفاده از تعریف رویدادهای مهم فرهنگی برای ایجاد زمینه حضور گردشگران ضروری است.

استاندار اردبیل بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی اکو، توانمندسازی و ارتقای ظرفیت مردمی در تعامل و جذب گردشگران، تولید محتواهای قابل ارائه در سطح بین‌المللی از ظرفیت‌های گردشگری استان و ایجاد ارتباط پایدار و مستمر، از دیگر اقدامات قابل اجرا در دبیرخانه برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر در سال ۲۰۲۳ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز