خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد:

بدهی 500 میلیارد تومانی علوم پزشکی استان‌مرکزی به واسطه شرایط کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به هزینه‌هایی که شیوع بیماری کووید 19 به حوزه سلامت استان تحمیل کرده است، گفت: به دلیل شیوع بیماری کووید 19 و به واسطه شرایط کرونایی، افزون بر 500 میلیارد تومان بدهی در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برجای مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: برآوردهای صورت گرفته بیانگر بدهی 500 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بابت تجهیزات، دارو، هزینه‌های خدماتی نظیر آب، برق، گاز و کادر درمان است.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده به جز مستهلک شدن تجهیزات و نیروی انسانی و نیز فشاری که به کادر درمان وارد شد، بالغ بر یکهزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه سلامت استان مرکزی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: هزینه‌هایی نظیر پوشش کادر درمان، مواد ضد عفونی کننده در بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله تبعات مالی ویروس کرونا است. مستهلک شدن تجهیزات حوزه درمان از دیگر هزینه‌های است که در دوران شیوع ویروس کرونا به مجموعه علوم پزشکی تحمیل شد.

جمالیان تصریح کرد: بسیاری از هزینه‌هایی که حوزه سلامت در ایام کرونا با آن درگیر بود شامل پوشش بیمه‌ای نبوده و از طرفی از سوی مردم نیز تامین نخواهد شد. تغییرات قیمت دارو نیز موجب شد که ضرر و زیان حاصل از آن متوجه دانشگاه‌ها شود.

وی با اشاره به دپوی داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی برای مدت 2 ماه، بیان داشت: در یک بازه زمانی قیمت داروی رمدسیور 750 هزار تومانی به 250 هزار تومان کاهش یافت و وزارت بهداشت نیز ابلاغ کرد که این دارو باید با قیمت جدید به مردم عرضه شود. با توجه به خرید قبل این دارو با قیمت بالا و عرضه آن با قیمت پائین، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی متحمل ضرر و زیان فراوانی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه در شرایط کرونایی بخش مراقبتهای ویژه مراکز درمانی استان مرکزی افزایش 100 درصدی پیدا کرد، تأکید کرد: به منظور ارائه خدمات لازم در شرایط کرونایی، برای تجهیز مراکز درمانی و انجام اقدامات توسعه‌ای هزینه‌های زیادی پرداخت شده است.

جمالیان ابراز داشت: البته با کمک دولت تمامی بیمارستان‌های استان مرکزی مجهز به دستگاه اکسیژن ساز شدند که به جرأت می توان می‌توان این مزیت را یکی از اقدامات توسعه‌ای در شرایط کرونایی دانست.

وی اضافه کرد: شیوع کروناویروس هزینه‌های انسانی غیرقابل جبرانی را به حوزه سلامت کشور و استان مرکزی وارد کرد، از جمله اینکه به شهادت 250 الی 300 نفر از مدافعان سلامت منجر شده و سرمایه های بزرگی را از بخش بهداشت و درمان کشور گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز