خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبرداد؛

پروانه11 معدن شن و ماسه در قلات باطل شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۴۶۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در قلات 11 معدن شن و ماسه پروانه صادر شده بود که در جهت سلامت مردم 9 مجوز باطل و فرم ماده 20 دو معدن نیز تکمیل شده و منتظر شورای معادن استان هستیم تا کار اجرایی شود .

به گزارش ایلنا، حمید رضا ایزدی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: 13 هزار هکتار از اراضی مشهور به تنگ سرخ بین دراک و قلات از سال 98 پیگیری شده که از سامانه کاداستر معادن سازمان خارج شود و این امر در جهت تامین سلامتی مردم بوده تا دیگر معدنی ثبت نشود.

وی با تاکید بر اینکه کار ما پیگیری حل مشکلات معادن و صنایع است اما با این حال در انتقال معادن نیز ورود کرده و کار محیط زیستی کردیم بدون اینکه تکلیف باشد گفت: در بخش معدن تا استعلام دستگاه‌های مرتبط نباشد سازمان صمت نمی‌تواند مجوز بدهد پس مجوز ما نیز پس از استعلام از دستگاه‌های مرتبط از جمله محیط زیست و منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌ها بوده است.

وی درباره معادن دوکوهک تصریح کرد: این معادن مجوز شورای معادن کشور را دارد و هنوز می‌توانند کار کنند، از سال 96 به این سمت مجوز جدیدی در حوزه دوکوهک صادر نکردیم و همه قدیمی هستند از دهه 1350 اینجا مستقر شدند.

رئیس سازمان صمت استان فارس با بیان اینکه این معادن رای شورای عالی معادن را دارد که بالاترین مرجع برای فعالیت معدن است و تا سوم بهمن ماه امسال وقت فعالیت دارند، گفت: تمدید مجوز نیز براساس رای شورای عالی معادن است.

ایزدی با بیان اینکه در فعالیت معادن کنونی نیز اصول زیست محیطی رعایت می‌شود افزود: برای اینکه گرد و خاک حاصل از سنگکوب شن و ماسه کمتر شود یک سامانه آبپاش طراحی شده است. همچنین در روزهای تعطیل و آلوده این معادن ملزم به تعطیلی هستند.

 کارخانه روغن نباتی شیراز در سایت جدید  پیشرفت مناسبی ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، در خصوص آخرین وضعیت انتقال صنایع آلاینده از کلانشهر شیراز گفت: کارخانه پشم و شیشه که طبق برنامه مراحل انتقال را پیش می برد و امیدواریم سال آینده شاهد انتقال آن باشیم.

ایزدی افزود: کارخانه سیمان شیراز نیز که بنا است به شهرستان خرامه منتقل شود هم اینکه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در بحث دریافت تسهیلات دچار مشکلاتی شد.

او ادامه داد: مدیران این کارخانه این قول را داده اند که عملیات اجرایی سایت جدید در شهرستان خرامه را شدت بخشند.

وی بیان کرد: مدیران کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز نیز که سایت جدید آن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز پیشرفت مناسبی ندارد متعهد شده اند که عملیات اجرایی ساخت این کارخانه را با تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار سرعت بخشند.او افزود: در مقابل مسئولان استان نیز متعهد شدند که چنانچه مدیران کارخانه طبق وعده خود عمل کنند در بحث پرداخت تسهیلات حمایت های لازم را انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین گفت: سال گذشته در حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان ۳۹۶ پروانه بهره برداری به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم پنج هزار و ۲۷۷ نفر صادر شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۲ هزار و ۲۳۴ جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری ۵۷ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۴۴ هزار و ۸۹۶ نفر نیز صادر شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در بخش صدور پروانه بهره برداری نسبت به سال ۹۹ رشد چهار درصدی را شاهد بودیم.

او اظهار داشت: همچنین پارسال ۸۸ فقره پروانه بهره برداری معدن در استان با ۸۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال یک هزار و ۱۸۷ نفر و صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: سال گذشته ۹۰ فقره مجوز برداشت موقت و ۳۲ گواهی کشف معدن که در نهایت به صدور پروانه بهره برداری منتهی می شود در استان صادر شد.

ایزدی گفت: پارسال در بخش تجارت داخلی نیز ۹۳ مجوز ایجاد و توسعه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، ۲۲ هزار و ۸۹۴ پروانه کسب در بخش تجارت و ۹۹ مجوز مشاغل پشتیبان و مستقل  صادر شد.

او بیان کرد: سال ۱۴۰۰، پنج هزار و ۸۶۵ واحد صنفی در استان به کارت خوان الکترونیک مجهز شدند و ۲ هزار و ۶۲۷ مجوز کار در بخش قالی بافی و ۳۹ مجوز پروانه تولید غیر متمرکز فرش دستباف صادر شد.

وی تصریح کرد: در مجموع سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۹۱ پروانه کسب در حوزه صنعت، معدن و تجارت با اشتغال مستقیم ۳۲ هزار نفر صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: استان فارس با دارا بودن چهار هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد.

ایزدی افزود: در بخش معدنی ۳۷ نوع ماده معدنی در استان وجود دارد که هم اینک ۲۳ نوع آن در حال برداشت است.

وی گفت: سال گذشته هدف گذاری خود را در سه حوزه شامل احیای واحدهای صنعتی و معدنی تعطیل، تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی و معدنی دارای پیشرفت بالا و تکمیل زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دادیم.

فعال سازی ۱۵۸ واحد صنعتی راکد و ۲۲ واحد معدنی راکد

ایزدی افزود: پارسال با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حمایت استاندار فارس و همراهی دادگستری استان موفق به فعال سازی ۱۵۸ واحد صنعتی راکد و ۲۲ واحد معدنی راکد شدیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، در خصوص دریافت حقوق دولتی در حوزه معادن نیز گفت: سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان حقوق دولتی دریافت شد که این میزان در مقایسه با سال ۹۹ رشد ۷۴ درصدی داشته است.

وی، با اشاره به انجام ۱۵۷ هزار و ۲۲۸ گشت بازرسی توسط گشت های مشترک با اتاق اصناف و تعزیرات در استان گفت: این بازرسی ها به تشکیل ۲۱ هزار و ۴۳۱ پرونده به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان منتهی شد که نسبت به سال ۹۹ رشد ۱۷۹ درصدی داشته است.

با توجه به اینکه بسیاری از تولید کنندگان استان کالاهای خود را از مبدا گمرکات دیگر استان ها صادر می کنند که با افزودن این میزان صادرات به صادرات استان، میزان صادرات استان در سال ۱۴۰۰ به عدد ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار می رسد.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲ هزار و ۴۱۷ پرونده به ارزش یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در این زمینه تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در خصوص عملکرد صادراتی استان نیز گفت: سال گذشته ۵۳۱ میلیون دلار کالا از مبدا گمرکات فارس به مبدا کشورهای آلمان، قطر، عمان، ترکیه، کویت و امارات صادر شد.

ایزدی افزود: اقلام صادراتی از استان فارس به کشورهای مبدا بیشتر شامل شمش آهن، فرش، کاشی و سرامیک و کود اوره است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: طی سال های اخیر با توجه به شیوع کرونا شاهد افزایش جهش کسب و کارهای اینترنتی در استان بودیم و فارس به رتبه چهارم در این زمینه دست یافت.

ایزدی افزود: طی مدت مذکور یک هزار و ۷۰۰ مورد افزایش کسب و کارهای اینترنتی در استان در بحث فعالیت فروشگاه های مجازی دارای نماد اعتماد ملی را شاهد بوده ایم.

وی، با اشاره به فعالیت ۲۰۵ شرکت دانش بنیان در این استان گفت: از این تعداد ۹۷ شرکت مجوز خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس دریافت کرده اند.

او افزود: ۴۵ واحد نیز دارای پروانه بهره برداری هستند، ۱۰ واحد دارای پروانه فنی و مهندسی، ۹ واحد دارای جواز فنی و مهندسی و ۳۰ واحد نیز دارای جواز تاسیس هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز