خبرگزاری کار ایران

دادستان آبیک بیان کرد؛

بررسی پرونده‌های حادثه کارگری قزوین در شورای حل اختلاف شهرک‌های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۳۰۹

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: با راه‌اندازی شورای حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی پرونده‌های حادثه کاری مستقیماً در این شورا رسیدگی و منتهی به صدور گزارش اصلاحی می‌شود و کرامت کارگر و مدیرعامل شرکت یا کارخانه حفظ می‌شود و کارگر مستقیماً با اوراق و مدارک مورد نیاز می‌تواند به شعب شرکت‌های بیمه مراجعه و دیه خود را دریافت کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، مرتضی محمدی با اشاره به پروند‌های بررسی شده در دادسرای شهرستان آبیک گفت: تعداد پرونده‌های وارده به دادسرا در سه ماهه نخست سال گذشته ۳ هزار و 8 فقره بوده که این میزان در سال جاری با کاهش 500 موردی به 2 هزار و 502 فقره پرونده رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اشاره به ورود حدود ۳۰۰ پرونده در ماه به شعب شورای حل اختلاف و منتهی به صلح و سازش شدن حدود ۶۵ درصد آن‌ها، افزود: در گذشته پرونده‌های تصادفات یک سال طول می‌کشید تا رسیدگی شود اما با ارجاع این پرونده‌ها به جز فوت به شعب شورای حل اختلاف، پس از وصول نظریه قطعی پزشکی قانونی و طول درمان گزارش اصلاحی صادر و افراد می‌توانند ظرف مدت ۲۰ روز از شعبات بیمه دیه خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام اراذل و اوباش دارای پرونده کیفری و محکومیت با همکاری نیروی انتظامی در حبس هستند و در صورتی که به برخی از این افراد که وضعیت شان رو به بهبود است، مرخصی داده شود از سوی نیروی انتظامی تحت نظر و رصد قرار می‌گیرند.

محمدی با اشاره به تشکیل جلسات‌ مرتبط با اقتصاد مقاومتی به تعداد ۱۰ جلسه و بررسی معضلات ۱۷ شرکت و واحدهای شهرک‌های صنعتی کاسپین یک و دو و شرکت‌های خارج از این شهرک‌ها،اضافه کرد: مشکلاتی که به پیگیری شهرستانی نیاز داشت در شهرستان و مشکلاتی که برای مرتفع کردن به استان نیاز دارد، در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مطرح و پیگیری می‌شود.

وی به بازگشایی و آزادسازی ۶۲ مورد از حریم رودخانه‌ زیاران و ۴۲ مورد قلع و قمع اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهر آبیک که چند طبقه مازاد بر پروانه بهره‌برداری و غیرقانونی در حال احداث است، متوقف شده و پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی می‌شوند و همچنین ۲۴ مورد حکم تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در دیوان عدالت اداری تایید و در دست اقدام است و مشکل خاصی نباشد اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز