خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد؛

پرداخت ۷۰ درصد خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۲۶۲

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: تا ۷۰ درصد خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا از املش، امیر مرادی در جلسه ستاد بحران آب شهرستان املش با اشاره به کم آبی نقطه‌ای در شالیزار‌های گیلان گفت: فرصت بیمه شالیزار‌ها تا ۱۵تیر تمدید شده است و خسارت ناشی از خشکسالی فقط به شالیکارانی تعلق می‌گیرد که شالیزارهایشان را بیمه کرده باشند و تا ۷۰ درصد خسارت از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود.

امیر مرادی افزود : پارسال ۶۴ میلیارد تومان غرامت خسارت به کشاورزان گیلانی پرداخت شد.

وی درخصوص پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان هم گفت: امسال از مجموع ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ، ۷۴ میلیارد تومان آن به ۷ هزار و ۵۰۰ کشاورز پرداخت شد و بقیه هم در حال توزیع بین کشاورزان است.

مدیر کل مدیریت بحران گیلان گفت: به هر کشاورز خسارت دیده هم ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

محمدجواد خانی پور ، معاون بهره برداری آب منطقه‌ای گیلان گفت: برای حفر یک حلقه چاه عمیق حداقل ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

بهمن علیزاده ، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : ۸۰ نقطه بحرانی در گیلان به لحاظ تامین آب کشاورزی و ۱۴هزار و ۲۰۰هکتار شالیزارِ دارای تنش آبی داریم و برای خرید موتور پمپ ، تسهیلات بانکی با ۱۵درصد سود اعطا می‌شود که ۳ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

مختار رضایی ، فرماندار املش هم در گزارشی اعلام کرد شهرستان املش به لحاظ تامین و ذخایر منابع آبی اعم از آشامیدنی و کشاورزی بسیار فقیر است و نیاز به حمایت‌های اعتباری بیشتر در زمینه اجرای طرح‌های تامین و انتقال آب دارد.

در این جلسه مصوب شد با همکاری دستگاه‌های مرتبط ۵ حلقه چاه عمیق در روستا‌های دارای تنش آبی شدید از قبیل چهارده سفلی، چَلارَس، شیخ آباد، سورکوه و سفیداربُن حفر شود و مجوز حفر برای دو حلقه چاه در اشکیت و شکرپس صادر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز