خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

۱۴ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۲۲۰

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن هشدار نسبت به خطر شیوع دوباره ویروس کرونا در استان، گفت: در حال حاضر ۱۴ نفر مبتلا به این ویروس در بیمارستان های استان بستری هستند.

فاطمه نوروزیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: از این شمار هفت نفر در شبانه روز گذشته بستری شدند که این آمارها نشانه خوبی نبوده و حکایت از احتمال اوج گیری دوباره این ویروس مرگبار دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۹۳ نفر در هرمزگان مبتلا به کرونا هستند، افزود: از ۱۴ بیمار بستری، هیچکدام در بخش مراقبت های ویژه در حال حاضر بستری نیستند و در بخش عمومی بیماران کووید ۱۹ تحت نظر هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه آمار فوتی ها از اواسط اردیبهشت ماه تاکنون در رقم ۲ هزار و ۶۱۶ نفر ثابت مانده و مورد فوتی جدید کرونا در استان ثبت نشده است.

وی با هشدار نسبت به تبعات سوء عادی انگاری شرایط و بی توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی، اضافه کرد: بارها و بارها هشدار داده ایم که آمارهای ابتلا به سویه های جدید در برخی از کشورها از جمله کشورهای همسایه با وجود انجام واکسیناسیون نگران کننده است و در این شرایط احتمال اوج گیری دوباره کرونا وجود دارد و باید خطر را جدی بگیریم که آمارهای جدید ابتلا خود موید این مسئله است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: مردم دچار عادی انگاری شده‌اند و با این تصور که آمار کرونا کاهش یافته و به پایان کرونا رسیده‌ایم، ماسک‌های خود را برداشته‌اند، اما با استناد به آمارها باید بگوییم که هنوز چرخش این ویروس در جامعه وجود دارد و هر لحظه احتمال و خطر ابتلا به آن هست.

نوروزیان با اشاره به نقش مهم واکسیناسیون کرونا و تکمیل آن در کاهش آمارهای ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تزریق دز سوم و چهارم واکسن کرونا بسیار حائز اهمیت است و مردم باید هر چه سریعتر برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز