خبرگزاری کار ایران

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور مطرح کرد؛

زیرساخت های حیاتی شیمیایی بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۱۳۰

معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: زیرساخت های حیاتی شیمیایی بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد کشور است که متشکل از چند صد هزار مرکز شیمیایی که به صورت یک مجموعه با یکدیگر در تعامل هستند.

به گزارش ایلنا، احمد اکرمی معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در حاشیه ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی گفت: رفاه و آسایش یک کشور به شدت وابسته به زیر ساخت های حیاتی آن است. از آب آشامیدنی تا حمل و نقل و از انرژی تا سیستم های مالی و اقتصادی، این ها خدماتی هستند که بایستی از آنها محافظت شود.

وی ادامه داد: واژه زیر ساخت حیاتی به زیرساخت هایی اطلاق می شود که که تخریب و یا اختلال در عملکرد آن ها تاثیرات جبران ناپذیری از جنبه امنیت ملی، اقتصادی و روانشناسی برای یک کشور خواهد داشت. حفاظت از زیرساخت های حیاتی به مجموعه عملیات های مرتبط با آگاهی و پاسخ در مقابل حوادث ناگهانی درگیر کننده زیرساخت های حیاتی اطلاق می شود.

معاون قرارگاه پدافند شیمیایی کشور ادامه داد: زیر ساخت هایی که تخریب و یا اختلال در عملکرد آن ها تاثیرات جبران ناپذیری از جنبه امنیت ملی، اقتصادی و روانشناسی برای یک کشور خواهد داشت. زیرساخت های حیاتی شیمیایی بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد کشور است که متشکل از چند صد هزار مرکز شیمیایی که به صورت یک مجموعه با یکدیگر در تعامل بوده و وظیفه تولید، ذخیره، انتقال و استفاده از مواد شیمیایی که عملکرد طیف گسترده ای از زیر ساخت ها بر اساس آن است را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: برقراری امنیت در زیرساخت های شیمیایی نیازمند هوشیاری و مراقبت بخش دولتی و خصوصی در مقابل تهدیدات موجود و روبه رشد است.

ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی در تاریخ ٧ و ٨ تیرماه در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز