خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

دردسرهای خودروهای حامل سوخت قاچاق در خراسان جنوبی/ وزارت نفت پیگیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۷۴

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها با بیان اینکه تردد خودروهای حامل سوخت قاچاق در استان باعث تصادفات و صف های طولانی شده است، گفت: از وزارت نفت خواهشمندیم به این موضوع ورود و مشکلات را بررسی کند.

حسین فنودی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این روزها صف های طولانی کامیون ها  در خراسان جنوبی بسیار از جایگاه های سوخت نفت و گاز را شلوغ کرده اند که باعث اعتراض مردم در این استان شده است. 

وی به پنج نرخی بودن قیمت گازوئیل در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: جایگاه داران دارای کارت های اضطراری هستند که این کارت ها برای شان منافع بسیار خوبی دارد علت هم این است که  کارت اضطراری  برای در راه ماندگان است و افرادی که مشکل دارند و کارت شان ایرادی پیدا می کند از این کارت ها در جایگاه ها بتوانند استفاده کنند. اما این کارت ها قیمت های عجیب و غریبی دارند و قبول داریم که در شاخص جهانی قیمت سوخت افزایش یافته است اما برای مثال برخی از رانندگان در خراسان جنوبی  60 لیتر بنزین می زنند اما همان را  در مرز به قیمت 5 میلیون تومان می فروشند.

عضو شورای عالی استان ها اضافه کرد: به دلیل تردد های بسیاری که در جاده های مرزی استان شکل می گیرد تصادفات زیادی رخ می دهد که چند شب پیش نیز بر اثر برخورد یک تریلر و کامیون چهار نفر  در آتش سوختند. بر اثر همین  اتفاقات و سوخت های  قاچاقی که انجام می شود، این روزها قیمت سوخت سرسام آور هم شده است. و از همه اینها مهم تر خودروهای از رده خارج  که کارت های بسیار قدیمی دارند با تشکیل صف گازوئیل می زنند که ممکن است هیچگونه حمل و نقلی را هم انجام ندهند.  اما چون سهمیه بنزین و گازوئیل دارند این سهمیه را به شکل قاچاق به فروش می رسانند.

سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان ها گفت: خواهشمندیم وزارت نفت این موضوع 5 نرخی بودن قیمت گازوئیل  برای افراد سودجو که به دنبال منافع خودشان و قاچاق هستند را پیگیری کند. چرا که این روزها کامیون دارانی که از اقصی نقاط کشور برای تردد از مرز ماهیرود به کشور افغانستان برای حمل کالا هستند به مشکل برخورده اند و در جایگاه های سوخت مجبورند به دلیل صف های طولانی برای دریافت گازوئیل 7 الی 8 ساعت در صف گازوئیل منتظر بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز