خبرگزاری کار ایران

صادرات حدود ۲۸۸ هزار تُن کالا از پایانه دوغارون به افغانستان در امسال

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۰۳۹

فرماندار تایباد گفت: ۲۸۷ هزار و ۹۸۶ تن انواع کالا از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه با ۱۰ هزار و ۵۷۰ دستگاه کامیون ترانزیتی از پایانه مرزی دوغارون شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی به افغانستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مهدی دونده گفت: همچنین در این مدت افزون بر ۹۱ هزار و ۳۴۷ تن انواع کالا با سه هزار و ۸۳۵ دستگاه کامیون به کشور افغانستان ترانزیت شد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی سه ماه نخست امسال، ۲۲ هزار و ۲۷۹ تن انواع کالا با ۹۰۱ دستگاه کامیون، ترانزیت ورودی کالا از سمت افغانستان به پایانه مرزی دوغارون بود.

وی به میانگین خروج روزانه ناوگان حمل و نقل از پایانه مرزی دوغارون به سمت کشور افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: روزانه افزون بر ۲۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از طریق پایانه مرزی دوغارون به سمت افغانستان خارج می شوند.

فرماندار تایباد انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع را از مهم ترین اقلام صادراتی به افغانستان اعلام کرد و افزود: پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

دونده به جایگاه پایانه مرزی دوغارون از نظر ترانزیت و صادرات انواع کالا اشاره کرد و ادامه داد: این پایانه رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را بین پایانه های خروجی کشور دارد و ۹ درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.

فرماندار تایباد گفت: در بخش مسافری، روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد داشته و سالانه بیش از یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق معبر رسمی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند.

دونده افزود: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و پایانه مرزی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز