خبرگزاری کار ایران

برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو انجام شد؛

ضدعفونی 102 هزار راس دام در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۶۴

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 102 هزار راس دام سبک و سنگین برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در استان مرکزی ضدعفونی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فتاحی افزود: در این بازه زمانی 865 هزار متر مربع جایگاه دام و 342 واحد دامداری روستایی نیز برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در استان مرکزی ضدعفونی و ایمن سازی شدند.

وی ادامه داد: با انجام فرایندهای واکسیناسیون و ضدعفونی کردن دام ها و واحدهای دامداری، از ابتدای سال جاری تاکنون هیچگونه موردی از بیماری تب کریمه کنگو در جمعیت انسانی استان مرکزی مشاهده نشده‌ است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های ویروسی مشترک انسان و دام است که از طریق کنه‌ها از بدن دام آلوده به سایر دام‌ها منتقل می‌شود. تب کریمه کنگو از طریق گزش، له کردن کنه با دست، تماس با خون، ترشحات خونی و گوشت دام آلوده منتقل می شود.

فتاحی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و فعالیت کنه‌ها نیاز است برای پیشگیری از شیوع تب خونریزی دهنده کنگو اقداماتی از جمله سم پاشی اماکن دامی، تجهیز کشتارگاه‌های دام به سردخانه نگهداری گوشت، رعایت بهداشت فردی هنگام تماس با دام، گوشت و آلایش دامی و پرهیز از کشتار دام خارج از کشتارگاه را در دستور قرار گیرد.

وی بیان داشت: استفاده از دستکش، عینک و ماسک برای شهروندانی که اقدام به کشتار دام خارج از کشتارگاه می‌کنند ضروری است و برای جلوگیری از انتقال این بیماری از گوشت به انسان نیاز است گوشت کشتار دام‌ها به مدت حداقل 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی تأکید کرد: از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و کشتار خارج از کشتارگاه مراتب را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی 1512 به اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز