خبرگزاری کار ایران

اجرای بیش از 5 هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در گرمسار

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۸۱۸

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه چنداب گرمسار خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، امیر حسین شاه حسینی گفت: در راستای مدیریت حوزه های آبخیز عملیات آبخوان داری و پخش سیلاب به منظور تغذیه سفره آب های زیرزمینی و کنترل سیل پروژه آبخیزداری در حوزه آبخیز چنداب بخش ایوانکی و با حجم 5 هزار و 50 متر مکعب و با اعتبار بالغ بر شانزده میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی 1400 در چهار ماهه اول سال اجرا شد.

وی گفت: این پروژه بر اساس مطالعات حوزه در دو بخش مرمت بند خاکی در سطح 3 هزار و 550 متر مکعب و احداث بند سنگ و ملات با حجم 1500 متر مکعب اجرا گردید.

شاه حسینی افزود: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره آب های زیر زمینی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: اجرای پروژه‌های مکانیکی و بیولوژیکی آبخیزداری در حوزه آبخیز چنداب به دلیل فراهم آوردن شرایط کاهش سرعت روان‌آب بتواند  موجبات نفوذ روان آب را به درون سفره‌های آب زیر زمینی فراهم کرده که این موضوع باعث تقویت آبخوان‌های شهرستان شده و در نتیجه افزایش تولیدات کشاورزی و اشتغال و بهبود معیشت ساکنین حوزه آبخیز را به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز