خبرگزاری کار ایران

در سال زراعی جاری؛

۵۵۰ کمباین برداشت محصولات پاییزه در قزوین را انجام می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۵۳

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از بکارگیری ۵۵۰ دستگاه کمباین برای عملیات برداشت محصولات پاییزه همچون گندم و جو و دانه روغنی کلزا در مزارع استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، موسی بابایی‌کیا با اعلام این خبر افزود: از این تعداد کمباین ۱۵۳ دستگاه بومی استان بوده و مابقی از شش استان فارس، مازندران، گلستان، کردستان، همدان و زنجان برای برداشت محصولات مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه کمیته فنی برداشت استان قزوین تمام تمهیدات لازم برای برداشت به موقع و امن محصولات پاییزه تدارک دیده است، گفت: تشکیل تیم‌های نظارتی با استفاده از ظرفیت ناظران سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی و کمیته‌های فنی و تخصصی برداشت شهرستانی و ستادی به سهولت برداشت محصولات منجر شده است.

وی تاکید کرد: یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی کاهش ضایعات برداشت و تسهیل در جابجایی و هدایت کمباین‌ها برای برداشت به موقع محصولات است.

این مسئول بیان کرد: تمامی کارشناسان کمیته فنی برداشت در تمام طول روز در مزارع حضور فعال داشته و علاوه بر مدیریت برداشت محصولات، وظیفه نظارت را بر روند کارها را برعهده دارند.

بابایی‌کیا یادآور شد: استان قزوین در زمینه کاهش ضایعات برداشت محصولات پاییزه در دو سال متوالی ۱۳۹۹و ۱۴۰۰ رتبه دوم کشور را بدست آورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز