خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان‌:

تامین مواد اولیه، بزرگترین چالش‌ فولاد خراسان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۳۵۶

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان‌ گفت: تامین مواد اولیه بزرگترین چالش‌ فولاد خراسان است و در حال حاضر کنسانتره مورد نیاز این مجموعه از منابع مختلف مانند "چادرملو، پل‌گهر، کرمان، همدان و کردستان" تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کسری غفوری در حاشیه بازدید جمعی از اعضای هیات مدیره صندوق بیمه عشایر از مجتمع فولاد خراسان در جمع خبرنگاران‌ افزود: طرح کنسانتره سنگان یکی از اولویت‌های فولاد خراسان است که به دلیل تحریم‌های ظالمانه  متوقف شده بود اما با پیگیرهای انجام شده از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ این کنسانتره‌سازی با ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن وارد مدار شده و برای نخستین بار یکپارچه‌سازی کل زنجیره فولاد خراسان در داخل استان محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: در این چارچوب با حمایت صندوق عشایر پرداخت‌های ارزی در حال انجام است و هم‌زمان چند طرح توسعه‌ای در مجتمع فولاد خراسان شروع شده و در مجمع سالیانه هم افزایش ظرفیت برای تامین مالی این طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار قرار دارد.

غفوری خاطر نشان کرد: از دیگر طرح های توسعه‌ای فولاد خراسان برای امسال افزایش ظرفیت کارخانه احیای مستقیم از ۸۰۰ هزار تُن به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن و گندله‌سازی از ۲و نیم میلیون تُن به سه میلیون و ۴۰۰ هزار تُن است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از توقف تولید به خاطر قطعی برق و گاز گفت: طی ۲ هفته گذشته به خاطر قطعی برق همه خطوط تولید فولاد خراسان شامل گندله‌سازی، ۲واحد فولادسازی و ۲واحد احیاء متوقف شد و این هفته هم با محدودیت فقط چهار واحد راه‌اندازی شده است.

وی افزود: امسال برای نخستین محصولات فولاد خراسان به اروپا و سوریه صادر می شود و آسیای میانه عمده بازار صادراتی فولاد نیشابور است.

نایب رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر بیش از  یک میلیون و ۶۵۰ نفر بیمه شده فعال و ۱۶۰ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش صندوق بیمه عشایر است و هدف‌گذاری امسال اضافه کردن یک میلیون نفر بیمه شده جدید در این صندوق است.

حسن قهرمانی مطلق افزود: با افزایش سرمایه‌گذاری در فولاد خراسان، زمینه افزایش اشتغال‌زایی فراهم می‌شود و در این چارچوب ۱۷۳ نفر از نیروهای بومی و متخصص در رشته های مختلف مورد نیاز در این‌ مجموعه به کار گرفته می‌شوند.

قهرمانی تاکید کرد: مجموعه صندوق عشایر برای افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه و تکمیل زنجیره تولید طی سال‌های اخیر کم‌ترین سود را دریافت کرده است و از مسوولان انتظار داریم، مشکلات قطعی‌ برق و گاز در فولاد خراسان را برای جلوگیری از توقف تولید در این مجتمع به حداقل برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز