خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

گیلان ظرفیت اجرای رویدادهای ملی در عرصه هنر را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۹۲۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به جایگاه گذشته استان در عرصه هنر، گفت: گیلان ظرفیت اجرا و برگزاری رویدادهای هنری ملی را دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا ثقتی در اختتامیه جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس و جشنواره تولیدات و مستندات رادیویی ژیوار و جشنواره خوانش اشعار شاعران گیلان با بیان اینکه این جشنواره‌ها موجب نشاط بین اهالی هنر می‌شود، اظهار کرد: هنر نمی‌تواند بی تفاوت و منفعل باشد و مهجوریت از ذات هنر دور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هنرمندان نمی‌توانند نسبت به مفاخر جامعه بی تفاوت باشند، افزود: هنر ابزاری مانا است که می‌تواند برای انتقال محتوای صحیح و ارزشمند به ما کمک کند.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته آثار زیادی از صاحب منصبان فرهنگ و هنر نداشتیم و این جشنواره برای گردآوری آثار برخی هنرمندان به ما کمک کرده است و این نوع جشنواره‌ها در آینده نیز ادامه می‌یابد.

ثقتی با بیان اینکه باید با اتحاد و همدلی و نقش آفرینی هنرمندان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی کارهای بر زمین مانده را اجرایی کنیم، ادامه داد: می‌توانیم گیلان را به جایگاه اصلی و چیزی که در کشور به آن شهره بود برگردانیم و اینجا را مرکز اجرای رویدادهای هنری کنیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان سه جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس، جشنواره ژیوار و خوانش اشعار شاعران گیلان تقدیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز