خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبرداد؛

آماده باش منابع طبیعی گلستان درصورت بروز آتش سوزی های احتمالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۸۷۵

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: دمای هوا امروز به ۴۵ درجه خواهد رسید و تا پایان هفته گرما دراستان ماندگار خواهد بود که احتمال آتش سوزی در جنگل ها مراتع استان وجود دارد و نیروهای منابع طبیعی در آماده باش قرار دارند.

به گزارش ایلنای گلستان، عبدالرحیم لطفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هواشناسی گلستان طی روزهای گذشته اطلاعیه سطح نارنجی از سه شنبه تا اواخر هفته جاری اعلام کرد و با توجه به زمان  فصل برداشت محصولات کشاورزی است باید اقدماتی  صورت بگیرد تا آتش سوزی در مزارع گندم و جو که برداشت محصول انجام  می شود رخ ندهد.

وی ادامه داد: در روزهای آینده وزش بادهای شدید و گرم در استان داریم که احتمال حریق‌های پراکنده پیش بینی می‌شود، به همین دلیل تا کاهش دما و خروج این سامانه گرمایی از استان تمامی نیروهای حفاظتی و اداری به صورت آماده باش می باشند.

وی تصریح کرد: تمامی فرمانده‌های یگان حفاظت شهرستان‌ها ملزم به اطلاع رسانی به گروه‌های مردمی، همیاران طبیعت و گروه‌های 11 نفره اطفاء حریق و ... بوده تا از آمادگی لازم  در خصوص هر گونه حریق احتمالی برخوردار باشند.

وی خاطر نشان کرد: گلستان۶ هزار و ۸۰۰  کیلومتر مرز مشترک بین منابع طبیعی و اراضی زراعی دارد که ۲هزار کیلومتر  آن خطر آفرین است و کشاورزان حتما  بعد از برداشت محصولاتشان آتش بر تا عرض ۸ متر در مرز مشترک خود با جنگل یا مرتع احداث کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز