خبرگزاری کار ایران

بیانیه شورای شهر اصفهان به رئیس‌جمهور:

دولتمردان شما مشکلات ناشی از خشکی زاینده رود را باور ندارند

کد خبر : ۱۲۴۴۸۰۱

شورای شهر اصفهان در چهل و ششمین جلسه علنی خود بیانیه ای در خصوص سفر اخیر رئیس‌جمهور به اصفهان و نگرانی‌های موجود در خصوص زاینده‌رود منتشر کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان،  شورای شهر اصفهان امروز در چهل و ششمین جلسه علنی خود بیانیه ای را درباره سفر اخیر رئیس‌جمهور  و هیأت دولت به اصفهان منتشر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است :

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

با تقدیر و تشکر از سفر مورخ 26‌/3‌/1401 جنابعالی و هیات همراه به اصفهان و عرض خداقوت، با توجه به اینکه در جلسه شورای اداری استان فرصتی برای بیان انتظارات و درخواست‌های مردم اصفهان به محضر حضرتعالی فراهم نشده به اختصار به استحضار می‌رساند:

مردم شریف ، فهیم و شهیدپرور اصفهان ماه‌ها در انتظار این سفر بودند با امید به اینکه راهکاری در جهت حل مشکل عظیم خشکی زاینده‌رود به اطلاع آنها رسیده و از زبان منتخب خود نویدی را بشنوند و با این فرض از تعویق این سفر و قرار گرفتن در زمره  آخرین استان‌ها نگران بودند تا اینکه بالاخره با تشریف فرمایی جنابعالی انتظارات به پایان رسید و در حال حاضر نیز به شدت مشتاق تحقق دستورات رئیس جمهور خود هستند.

اما جناب آقای رئیس جمهور برخی دولتمردان شما همچون اسلاف خود گویا به این باور نرسیده‌اند که خشکی زاینده رود کلانشهر اصفهان و ده‌ها شهر و روستای دیگر در حوزه زاینده‌رود را در معرض خطرات جدی زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی قرار داده که می‌تواند به فروپاشی تمدن و فرهنگ شکل گرفته بر بستر زاینده رود منجر گردد.

مردم از بی‌عملی و اقدامات غیرقانونی، برخوردهای ناعادلانه و ناحق، بی‌مسئولیتی و عوام‌گرایی برخی از مسئولان قبلی خسته و ناامیدند.

جناب  رئیس جمهور خشکی زاینده‌رود و بالتبع آن پدیده فرونشست می‌رود که همه آثار تمدنی این خطه را در خود فرو ببلعد و از اینکه دولت‌ها این خطر بزرگ را جدی نمی‌گیرند و اقدامی در خور این فاجعه صورت نمی‌دهند نگرانی‌ها روزافزون شده و اصفهان را به مرکز بحرانی بالقوه تبدیل نموده است که آثار و پیامدهای ناگوار آن می تواند به یک معضل اساسی برای حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منجر شود.

جناب  رئیس جمهور برخی مسئولین در وزارت نیرو به وضوح نشان داده اند مرد این میدان نیستند و ظرفیت انجام کار کارشناسی و قانونی برای حل این مشکل بزرگ را نداشته و به دنبال راه حل‌های کدخدامنشانه هستند و برخی نیز ظرفیت فاصله گرفتن از تعصبات قومی و قبیله ای را ندارند و نیاز به نظارت بر عملکرد آنها ضروری به نظر می رسد.

شایان ذکر است مقام معظم رهبری در سفر سال 1380 به اصفهان با صراحت به مشکل آب زاینده‌رود اشاره فرمودند و خواستار رفع آن مشکلات شدند و مسئولین دولت وقت موضوع پروژه‌های تعطیل شده فعلی را مطرح و قول دو سال و نیم برای به نتیجه رسیدن آن را به ایشان داده‌اند که متن پیاده شده بیانات ایشان و قول مسئولین وقت به پیوست تقدیم می شود.
 
علیهذا در این فرصت به جهت جلب رضایت الهی و در جهت تسکین آلام مردم شریف استان اصفهان مصدع اوقات جنابعالی شدیم. امیدواریم به خواست خداوند کریم و توصیه های کارشناسی و خیرخواهان در این حوزه عنایت و توجه ویژه مبذول فرمایید. باشد که مشکل زاینده‌رود با تدابیر حکیمانه و مدبرانه حضرتعالی به سرعت و برای همیشه حل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز