خبرگزاری کار ایران

در واکنش به شایعه افزایش قیمت بنزین مطرح شد؛

هیچ طرحی درباره افزایش قیمت سوخت در دست بررسی نیست/ اجرای طرح آزمایشی اختصاص 30 لیتر بنزین به افراد در مناطق آزاد مد نظر دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۹۷

شایعه افزایش قیمت بنزین، موضوعی است که فقط در دولت سیزدهم بیش از ۱۵ بار مطرح شده است. با علم به اینکه بنزین یک کالای استراتژیک و مهم برای جامعه است، هر بار عده‌ای اخبار کذبی درباره افزایش قیمت بنزین مطرح می‌کنند؛ درحالی که به گفته نمایندگان نه در دولت و نه در مجلس هیچ طرحی درباره افزایش قیمت سوخت در دست بررسی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنای شیراز آخرین باری که این شایعه مطرح شد، اواخر هفته گذشته بود، اگر چه بارها مقامات کشور اعلام کرده‌اند که قیمت بنزین در سال‌جاری یعنی سال ۱۴۰۱ تغییری نخواهد داشت اما متاسفانه مردم با هر زمزمه ای از افزایش قیمت دچار استرس می شوند و این خبر سازی ها باعث شده تا بسیاری از افراد از ترس گران شدن مجدد محصولات با مشکل مواجه شوند.

علی‌اکبر نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز پیشتر در این باره گفت :  جمع‌آوری کارت سوخت جایگاهداران صحت ندارد و هم‌اکنون کارت سوخت آزاد جایگاهداران به میزان کافی در جایگاه‌های سراسر کشور وجود دارد. همچنین شایعات منتشرشده در روزهای اخیر مبنی بر افزایش قیمت بنزین تکذیب می‌شود.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت  هم روز گذشته گفت: دولت هیچ برنامه ای برای تغییر قیمت بنزین در هیچ سطحی ندارد.

اجرای طرح آزمایشی اختصاص 30 لیتر بنزین به افراد در مناطق آزاد مد نظر دولت است

اما از طرفی دیگر رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی می گوید که موضوع افزایش قیمت بنزین و حذف کارت سوخت ها شایعه است و  دولت در نظر دارد طرح آزمایشی اختصاصی 30 لیتر بنزین به هر نفر در ماه در مناطق آزاد را به صورت آزمایشی اجرا کند و مابه التفاوت این بخش به قیمت آزاد در بازار به فروش می رسد و این در حالی است که افرادی تمایل به استفاده بنزین ندارند می توانند آن را به دولت بفروشند.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه قرار نیست هیچ اتفاقی در نرخ بنزین ایجاد شود و موضوعات مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت بنزین صحت ندارد و شایعه است می گوید: موضوع افزایش و گرانی قیمت بنزین شایعه است و این در حالی است که تاکنون هیچ صحبتی مبنی بر گرانی نرخ بنزین در کمیسیون انرژی هم مطرح نشده است.

نماینده سروستان، خرامه و کوار با اشاره به اینکه در اوایل این طرح مقرر شد که قیمت هر لیتر بنزین آزاد در مناطق آژاد حدود 18500 تومان است،  ادامه می دهد: ذکر این نکته ضروری است که دولت قرار است این طرح را به صورت آزمایشی در مناطق آزاد اجرا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نگاه این کمیسیون نسبت به این موضوع و طرح آزمایشی افزایش نرخ بنزین در مناطق آزاد مثبت است بیان می کند: قرار نیست که بنزین گران و در نهایت قیمت محصولات هم افزایش پیدا کند.

دولت هیچ طرحی مبنی بر افزایش نرخ بنزین به مجلس ارائه نکرده است

جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه هم با اشاره به اینکه موضوع افزایش نرخ بنزین و حذف کارت سوخت ها به هیچ وجه صحت ندارد و این موضوع  شایعه است به ایلنا  می گوید: دولت هیچ طرحی مبنی بر افزایش نرخ بنزین به مجلس ارائه نکرده است.

وی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه قطعا حذف یارانه کالاها سبب گرانی و افزایش قیمت محصولات می شود می افزاید: قطعا تعداد اقلامی که از یارانه استفاده می کنند زیاد است و این در حالی است که افزایش نرخ آرد صنعتی باعث افزایش قیمت محصولات زیر مجموعه های این بخش می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بی شک تغییر قیمت شیر سبب افزایش قیمت محصولات زیر مجموعه های آن می شود می افزاید: قطعا زمانی که قیمت یک محصول کلی گران می شود به تبع آن تاثیر زیادی بر نرخ زیر مجموعه های آن می گذراد.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه قطعا به هیچ وجه ادامه مسیر قیمت ها به صورت گذشته امکان پذیر نبود می گوید: در این شرایط تغییر قیمت ها و حذف یارانه ها امری ضروری بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز