خبرگزاری کار ایران

در ایالات متحده رخ داد؛

دو برابر شدن قیمت بنزین در دولت بایدن

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۵۵۶

قیمت بنزین در ایالات متحده بار دیگر به بالاترین حد خود رسید و به 4.81 دلار در هر گالن افزایش یافت.

 

 به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ بر اساس داده‌های انجمن خودروی آمریکا (AAA)، که قیمت‌ها را در بیش از 60000 پمپ بنزین در سراسر کشور دنبال می‌کند، نرخ بنزین از زمان تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دو برابر شده است. 

در پایان ژانویه 2021، در هفته اول ریاست جمهوری بایدن، یک گالن بنزین تنها 2.39 دلار قیمت داشت. بالاترین قیمت بنزین در این کشور به طور سنتی در ایالت کالیفرنیا ثبت می‌شود، جایی که رانندگان اکنون باید به طور متوسط ​​6.29 دلار برای هر گالن بپردازند.

چهار هفته است که قیمت سوخت آمریکا رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. اولین موج در پایان زمستان رخ داد، زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز و کشورهای غربی با تحریم‌ها پاسخ دادند که عرضه جهانی انرژی روسیه را به خطر انداخت.

واشنگتن اوایل بهار امسال نفت روسیه را تحریم کرد. علیرغم اینکه عرضه روسیه تنها 8 درصد از واردات آمریکا را پوشش می‌داد، با افزایش قیمت نفت در سطح جهان، هزینه بنزین در حال افزایش است.

بایدن روز چهارشنبه در سخنرانی خود در کاخ سفید گفت که دولت آمریکا علیرغم تلاش‌هایش بعید است بتواند در کوتاه مدت هزینه بنزین در این کشور را به اندازه کافی کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز