خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم یزد در مجلس :

ضوابط تقسیمات کشوری سلیقه ای است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۷۲۱

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تقسیمات کشوری تبعیض وجود دارد ، گفت: ضوابط تقسیمات کشوری سلیقه ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا صباغیان بافقی اظهار داشت: تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری طی چهار دهه گذشته موجب شفاف سازی می‌شود و متاسفانه نواقصی در آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها وجود دارد و قوانین خیلی اوقات رعایت نشده است، بنابراین شاهد تبعیض در اجرای تقسیمات کشوری هستیم.

وی افزود: رسیدگی به نحوه اجرا و عملکرد وزارت کشور در رعایت شاخصه‌های الزام آور قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و آیین نامه اجرایی مربوطه از جمله محور تحقیق و تفحص یاد شده است.

صباغیان ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد قانون در بسیاری از موارد در زمینه تغییر مرز‌های جغرافیایی و ارتقای مناطق قانون به درستی اجرایی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار داشت: بررسی ملاک دقیق میزان جمعیت برای ارتقای یک بخش به شهرستان، یک روستا به شهر و تعیین مرکزیت یک شهرستان ارتقا یافته از بخش در حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور دومین محور تحقیق و تفحص است.

وی با بیان اینکه ابهام در رعایت قوانین کنونی وجود دارد، گفت: در واقع شاهد اجرای سلیقه‌ای قانون در حوزه ضوابط تقسیمات کشوری هستیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد طی چهار دهه گذشته هیچ تحقیق و تفحصی از حوزه تقسیمات کشوری صورت نگرفته، بنابراین این اقدام قوه مقننه موجب شفاف سازی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز