خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

تشکیل کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۲۱۲

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ایجاد کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان با مدیریت دادستان مرکز استان در ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از ضروریات بوده و باید از ظرفیت‌ها به خوبی برای شناسایی و توقیف اموال قاچاقچیان و ضربه به بنیان مالی آن‌ها بهره برداری کرد.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی در اولین نشست کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان در سال جدید که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، گفت: در سال گذشته نشست‌های این کمیته با مشارکت تمامی دستگاه‌های عضو برگزار و مصوبات خوبی به تصویب رسیده و ضروری است در سال جدید مصوبات اجرا نشده به جد و با انگیزه مضاعف پیگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: مواردی که در دستور کار این کمیته قرار دارند، باید به صورت مستمر رصد شده، تا دچار مرور زمان نشود و همگان باید تلاش کنند که موانع پیش رو رفع شود.

وی تصریح کرد: در خصوص پرونده‌های متشکله درباره قاچاقچیان که ابتدا در مراجع انتظامی و سپس به مراجع قضایی ارجاع می‌شود، باید در همان مراحل ابتدایی در اخذ تامین‌های کیفری، شناسایی و توقیف اموال ناشی از قاچاق دقت شود تا در مراحل بعدی دادرسی دچار مشکل نشویم.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: متاسفانه قاچاقچیان و سوداگران مرگ جهت دستیابی به مطامع دنیوی دست به هر کاری می‌زنند و به همین خاطر باید اقدامات مقابله‌ای متناسب و به موقع صورت گیرد و از تمامی ظرفیت‌ها برای ضربه زدن به بنیان مالی قاچاقچیان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه لازم است گلوگاه‌های حوزه قاچاق شناسایی شود، یادآور شد: در این راستا آحاد جامعه می‌توانند اطلاعات و اخبار خود را در اختیار مراجع مسئول قرار دهند، تا جامعه از این ناهنجاری و عناصر نامطلوب پاک شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه‌های عضو کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان ماموریت دارند تا با رصد مناطق آلوده، فضا را برای قاچاقچیان ناامن کرده و از اقدامات مخرب آن‌ها جلوگیری کنند و قطعا یکی از مطالبات دادستانی در سال جاری ارائه گزارشات مستمر در این خصوص خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز