خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان مطرح کرد؛

شناسایی ۳۲۸ ساختمان ناایمن در شهر اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۵۱۲

شهردار اصفهان گفت: اگر مالکان ساختمان‌های ناایمن برای ایمن‌سازی پیشگام نشوند، از مسیر قانونی به سمت پلمب ساختمان‌های ناایمن پیش خواهیم رفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی قاسم زاده با اشاره به شناسایی ساختمان‌های ناایمن در شهر اصفهان اظهار داشت: در ارتباط با ساختمان‌های ناایمن در این کلانشهر، کارگروهی متشکل از شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، ستاد بحران استانداری و سازمان نظام مهندسی هر ساله ساختمان‌های ناایمن را شناسایی می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق آخرین فهرست اعلام شده ۳۲۸ ساختمان ناایمن در شهر اصفهان شناسایی شده است که البته این ناایمنی تنها در بخش سازه و استحکامات نیست، بلکه بخش عمده ناایمنی ساختمان‌ها به دلیل مشکلات تجهیزات ایمنی در مواقع آتش‌سوزی یا تأسیسات برق ساختمان است.

شهردار اصفهان تأکید کرد: به مالکان ۳۲۸ ساختمان ناایمن هشدارهای لازم برای ایمن‌سازیداده شده است و اگر مالکان برای ایمن‌سازی اقدام کنند، قطعا تمام دستگاه‌ها کنار آنها هستند و کمک می‌کنند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در برخی مجتمع‌های اداری بین مالک و مستأجر اختلاف نظر وجود دارد، گفت: اگر اختلاف نظر مالکان و مستأجران این ساختمان‌ها به نتیجه نرسد، این احتمال وجود دارد که دستگاه قضائی آنها را پلمب کند زیرا امنیت جانی مردم اهمیت زیادی دارد.

وی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان را هشداری جدی برای سایر شهرها دانست و تاکید کرد: اگر مالکان ساختمان‌های ناایمن برای ایمن‌سازی پیشگام نشوند، از مسیر قانونی به سمت پلمب ساختمان‌های ناایمن پیش خواهیم رفت.

قاسم‌زاده اظهار کرد: اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان در روزهای24 و 25 خردادماه برگزار و افرادی که به نوعی در خلق اصفهان به ویژه در دو دهه گذشته تأثیرگذار بوده‌اند، گردهم می‌آیند تا درباره مسائل معماری شهر اصفهان هم اندیشی کنند.

وی برگزاری ویژه برنامه‌های هفته صنایع دستی را رویداد دیگری در هفته جاری اعلام کرد و افزود: اصفهان از طرف یونسکو به عنوان شهر خلاق در زمینه صنایع دستی معرفی شده است، لذا طی این هفته در حوزه صنایع دستی فعالیت‌هایی از جمله ورکشاپ ها یا کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود و افراد متخصص و هنرمند در حوزه صنایع دستی هنر خود را عرضه می‌کنند و همچنین از پیشکسوتان صنایع دستی تجلیل خواهد شد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز