خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کانون حسنات تاکید کرد:

مسئولان باید بدانند که دغدغه آب نیزمانند نفت ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۳۸۵

برای احیای دریاچه ارومیه دولت ستادی تشکیل داده است و حتی یونسکو نیز به عنوان میراثدار بشری وارد این قضیه شد و بر این مبنا ما نیز پیشنهاد کرده‌ایم که پیش از نابودی تمدن کهن اصفهان، ستادی برای رفع بحران مشکلات زاینده رود تشکیل و راهکارهای مناسب را دنبال کند.

مدیرعامل کانون حسنات، با اشاره به اینکه لازم است هر روز مطلبی درباره آب اصفهان بر تلکس خبرگزاری‌ها قرار بگیرد تا این موضوع در میان مسایل کشور گم نشود، ادامه داد: باید با کارهای فرهنگی توجه مردم را به این مسئله جلب کنیم تا‌‌ همان قدر که برای مسایلی همچون فوتبال ارزش قائل هستند پیگیری مسئله آب نیز از دغدغه‌های روزانه آن‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسین ملایی، با اشاره به اینکه باور دارم که روزنامه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در تمام امور بسیار تأثیرگذار هستند، اظهارداشت: طی ماه‌های گذشته طوماری تنظیم کردیم که ۱۷۰ نفر از مدیران سابق استان اصفهان نظرات بسیار کار‌شناسی شده درباره آب اصفهان به رئیس جمهوردادیم اما هنوز جوابی درباره آن دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: برای احیای دریاچه ارومیه، دولت ستادی تشکیل داده است و حتی یونسکو نیز به عنوان میراثدار بشری وارد این قضیه شد و بر این مبنا ما نیز پیشنهاد کرده‌ایم که پیش از نابودی تمدن کهن اصفهان، ستادی برای رفع بحران مشکلات زاینده رود تشکیل و راهکارهای مناسب را دنبال کند.

مدیرعامل کانون حسنات اظهارداشت: درباره موضع آب نیز یونسکو می‌تواند حضور فعال داشته باشد چراکه دوام پل‌های تاریخی اصفهان بسته به حیات زاینده رود است ضمن اینکه خود رودخانه نمادی از تمدن پایتخت فرهنگی جهان اسلام است که دوام این شهر به آن بستگی دارد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: متأسفانه حساسیت‌های نادری ایجاد شده است که فارغ از مسایل فنی و کار‌شناسی است و مفاهیم نادرستی درباره غارت آب آن‌ها در ذهن عوام مردم جای گرفته است اما دغدغه ما این است که آب نیز همانند نفت ملی است.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۵ سال آینده، آب آشامیدنی اصفهان یزد و کرمان دچار مشکلات جدی خواهد شد، اظهار داشت: حتی اگر تونل گلاب و بهشت آباد تکمیل شود سال‌ها طول می‌کشد تا به بهره برداری برسد. بنابراین باید هرچه سریع‌تر و تا قبل از بحران آبی اصفهان آغاز شود.

طومار مدیران سابق اصفهان به وزیر نیرو بدون جواب مانده است

ملایی بیان داشت: به عنوان یکی از مسئولان این شهر منتظر هستم تا سفر رئیس جمهوری به چهارمحال انجام شود. آنگاه نتیجه ملاقات خود را با مدیران ارشد کشور در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم ضمن اینکه این مسئله در محافل نیز به شکل جدی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج دغدغه فرهنگی همچون آب به عنوان مسئله‌ای ملی اهمیت دارد، بیان داشت: تأمین آب شرب سالم مردم اصفهان و جاری کردن آب در زاینده رود خود یکی از بر‌ترین حسناتی است که می‌تواند توسط متولیان فرهنگی رواج پیدا کند.

مدیر عامل کانون فرهنگی حسنات با ابراز امیدواری از برگزاری خوب پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات گفت: مسئله آب را به عنوان یکی از محورهای پنجمین جشنواره حسنات در کنار موضوعاتی همچون وقف قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال مفاهیمی فرهنگی به جامعه نیازمند همکاری رسانه هاست، به رسالت فرهنگی رسانه‌ها در احیای زاینده رود اشاره کرد و بیان داشت: بحران آب مسئله مهمی است که می‌تواند هر روز بر روی تلکس خبرگزاری‌ها قرار بگیرد.

ملایی اضافه کرد: شاید ما هر روز از دیدن زاینده رود خشک متاثر شویم اما ابعاد این فاجعه زیست محیطی بسیار مهم‌تر از ظاهر خشک این رودخانه است.

وی تاکید کرد: اگر به تمدن‌های بزرگ جهان همچون مصر بنگریم متوجه این نکته اساسی می‌شویم که تمامی تمدن‌های بزرگ جهان در کنار رودخانه شکل گرفته است و برهمین مبنا اگر در اصفهان نیز تمدنی شکل گرفته مربوط به زاینده رود است.

وی ادامه داد: اگر به دلیل ضعف مدیران اجرایی کشور این مشکل رفع نشود این تمدن کهن نیز سیر قهقرایی را پیموده و در ‌‌نهایت با مهاجرت مردم نابود خواهد شد.

مشاور سابق استاندار اصفهان با اشاره به فعالیت‌های خود در این زمینه اظهار داشت: در سال‌های ۸۰ طی جلسه‌ای این هشدار را دادم که برداشت‌های خلاف از حوزه زاینده رود در آینده نزدیک منجر به خشک شدن این رودخانه می‌شود که این اتفاق رخ داد.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در اسفندماه سال جاری گفت: پرداختن به بحران آب و مسئله خشکی زاینده رود که حیات تمدن کهن اصفهان را مورد تهدید قرار داده است یکی از محورهای پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات خواهد بود.

وی افزود: در هر کجای دنیا جنگی رخ دهد این خبرنگاران هستند که اخبار آن را به گوش جهانیان می‌رسانند و گرچه حضور آن‌ها در صحنه با تلفات و جراحاتی نیز همراه بوده است اما هیچ‌گاه صحنه را ترک نکرده‌اند.

مدیرعامل کانون حسنات با اشاره به نقش خبرنگاران در به تصویر کشیدن جنایات غزه گفت: به دلیل عدم اجازه برای حضور کامل اصحاب رسانه در فلسطین تنها بخش کوچکی از جنایات به تصویر درآمده است و به یقین پوشش کامل خبری این موضوع باعثواکنش‌های متفاوتی در دنیا خواهد شد.

وی در ادامه با تقدیر از حضور فعال خبرنگاران برای پوشش اخبار جشنواره ملی حسنات به برنامه‌های کانون فرهنگی حسنات اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت‌های این کانون در طول سال بیشتر در زمینه‌های فرهنگی است که از شاخص‌ترین آن‌ها برگزاری جشنواره ملی حسنات است.

ملایی با اشاره به برگزاری سلسله برنامه‌های گوهر معرفت به شکل ماهیانه تصریح کرد: در این برنامه که به شکل ماهیانه برگزار می‌شود مباحثارزشمند و منحصر به فردی درباره فرهنگ و اندیشه با استفاده از دانشمندان و صاحب نظران کشوری مطرح شده که در کشور کم نظیر است.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از کارهای کانون در زمینه صندوق‌های قرض الحسنه است که اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی، مسائل مالی و حقوقی، کامپیو‌تر و اینترنت و موارد مورد نیاز برای اعضاء شده است و برگزاری مراسم تجلیل از دانش آموزان خانواده بزرگ حسنات نیز از جمله این موارد بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز