خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

15 اثر تاریخی استان مرکزی در انتظار ثبت در فهرست آثار ملی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۶۸۲

رئیس گروه حفظ و احیای بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: پرونده 15 اثر تاریخی و فرهنگی غیرمنقول استان مرکزی برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور، تهیه و مستندسازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل شراهی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان مرکزی، افزود: آثار تاریخی همچون قلعه جمشیدی نیم‌ور در شهرستان محلات، قلعه اردمین شهرستان ساوه، غارهای علی خورنده و گاو خور، حمام و قلعه روستای بازرجان شهرستان تفرش، قلعه روستای لریجان شهرستان محلات، از جمله این طرح ها هستند که در لیست ثبت در فهرست آثار ملی قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین حمام چاله (اسلامی) شهرستان خمین حمام محله پایین روستای هزاوه، قنات حسن‌آباد شهرستان کمیجان، نقوش صخره‌ای دره مروار، محوطه عمردیل، محوطه چشمه فاتمه و قنات دوولی روستای راوه شهرستان دلیجان از دیگر طرح هایی هستند که در لیست ثبت در فهرست آثار ملی قرار گرفته اند. تمامی این پرونده‌ها آماده و مستندسازی شده و در انتظار تصویب هستند.

رئیس گروه حفظ و احیای بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته 7 اثر استان از جمله 3 آب انبار تاریخی در شهر آشتیان در فهرست آثار غیر منقول به ثبت ملی رسید.

شراهی تصریح کرد: بیش از 2200 اثر تاریخی و محوطه باستانی در استان شناسایی شده که از این تعداد 908 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و قنات ابراهیم‌آباد نیز در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز