خبرگزاری کار ایران

حاجی بابایی خبر داد:

تصویب بودجه ۴ هزار میلیاردتومانی برای تغذیه در مدارس کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۶۵۵

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تغذیه در مدارس تصویب شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمیدرضا حاجی بابایی در دیدار با جمعی از فرهنگیان شهرستان نیشابور افزود: برخی مدعی هستند با نظام رتبه‌بندی می‌خواهند کارمند اداری را مجازات کنند در حالی که این درست نیست. نظام رتبه‌بندی معلمان به دنبال افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، رضایتمندی شغلی معلمان و اصلاح نظام عادلانه پرداخت بر اساس شایستگی‌ها است.

وی ادامه داد: امسال و پارسال برای تهیه تبلت دانش‌آموزان نیازمند به اندازه کافی بودجه در نظر گرفته شده تا هیچ دانش‌آموزی حسرت داشتن تبلت برای برخورداری از آموزش در فضای مجازی را نخورد و ریزترین مواردی که در این‌ حوزه نیاز به اعتبار دارد در نظر گرفته‌ شده است و فقط برای گرفتن سهمیه نیاز به پیگیری دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی ایران برای افرادی که به عینک، سمعک و ویلچر نیاز و توانایی تامین آن را دارند بودجه در نظر گرفته شده همچنین  چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تغذیه در مدارس تصویب شده است.

حاجی بابایی افزود: هم اکنون در کشور ۳۰۰ هزار نفر کمبود معلم داریم در حالی که در دورانی که من  وزارت آموزش و پرورش را بر عهده داشتم ۱۰ هزار کلاس قرآنی در کشور تشکیل می‌شد، هر سال برای یک‌ میلیون دانش‌آموز کلاس سوم ابتدایی برنامه شنا برگزار می‌شد و یک میلیون دانش‌آموز دوره متوسطه اول به برنامه راهیان نور می‌رفتند.

وی ادامه داد: در آن دوران  ۱۰ هزار مشاور آموزشی، حدود ۱۶ هزار معلم‌ ورزش و ۲۰ هزار مستخدم در مدارس استخدام‌ شد که اگر اینها را استخدام‌ نکرده بودیم امروز یک معلم ورزش در کشور وجود نداشت و پس از من همه اینها از جمله معلمان قرآن و معلمان فیزیک دبیرستانها را به زور راهی روستا کردند تا در دوره ابتدایی تدریس کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در مقطعی کار دانشگاه فرهنگیان را به جایی رساندند که رهبر انقلاب تاکید کردند دانشگاه فرهنگیان نباید تعطیل شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز