خبرگزاری کار ایران

طبق نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهوری؛

برداشت از صندوق توسعه ملی برای مصارف بودجه ۱۴۰۰ مجاز نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۰۱۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهوری درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: رهبری در این نامه عنوان کردند که برداشت مازاد بر ۲۰ درصد از صندوق توسعه ملی، تا سقف ۳۸ درصد تنها منوط به سقف فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت است و درباره بقیه آن هم فرموده‌اند، بیش از ۲۰ درصد برداشت نشود.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، محسن زنگنه از ارسال نامه مقام معظم رهبری به مجلس شورای اسلامی برای تعیین رقم برداشت از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی براساس عرف هر سال پس از تقدیم لایحه بودجه کل کشور در صورت برداشت دولت از صندوق توسعه ملی بیش از ۲۰ درصد سهم شرکت ملی نفت، از مقام معظم رهبری کسب تکلیف می‌کند، زیرا برداشت از این صندوق نیازمند تایید ایشان است.

وی با بیان اینکه دولت مجوز برداشت هر ساله از صندوق توسعه ملی را تا ۲۰ درصد در اختیار دارد، افزود: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزون بر این مقدار، ۱۸ درصد دیگر یعنی ۷۵ هزار میلیارد تومان در جدول منابع برداشت از این صندوق را مشخص کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس رئیس‌جمهوری در نامه‌ای از مقام معظم رهبری برای این رقم برداشت کسب اجازه کرده بود که ایشان برداشت مازاد بر ۲۰ درصد، تا سقف ۳۸ درصد را تنها منوط به سقف فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت کرده‌اند و درباره بقیه آن هم فرموده‌اند، بیش از ۲۰ درصد برداشت نشود.

زنگنه عنوان کرد: مقام معظم رهبری همچنین فرموده‌اند که مطالبات و تسهیلاتی را که دولت در سال ۹۹ از محل صندوق ذخیره ارزی برداشت کرده است را باید بازگرداند. ایشان برداشت از صندوق ذخیره ارزی را در سال ۱۴۰۰ از جمله در تبصره ۴ که حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ هزار یورو می‌شود هم ممنوع اعلام کردند و گفتند، اگر قرار است برداشتی از صندوق ذخیره ارزی انجام شود باید در قالب بودجه انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز