خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

تمرکز به پژوهش یکی از اهداف آموزش و پرورش در دوره جدید است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۵۷۰

مدیرکل آموزش و پرورس استان قزوین گفت: در نظام آموزش و پرورش باتوجه به سند تحول بنیادین توجه به پژوهش در کنار مهارت آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است و تحقق این امر در توسعه کشور تاثیرگذار خواهد بود و یکی از مواردی که به عملی شدن این هدف کمک می‌کند برگزاری جشنواره جابرن حیان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نقی سیاهکالی مرادی در اختتامیه دوازدهمین جشنواره استانی جابربن حیان که صبح امروز در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت خلاقیت و نوآوری در دنیای امروز نظام تعلیم و تربیتی که به این مورد اهمیت دهد به موفقیت خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با معیار قرار دادن ساحت‌های مختلف آموزشی برای پژوهش و فناوری  اهمیت قابل توجهی قایل است و جشنواره جابر بن حیان که در مدارس ابتدایی برگزار می‌شود یکی از مواردی است که به تحقق این اهداف کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: دانش آموزان در جشنواره جابر بن حیان با انجام پژوهش‌های علمی در قالب فردی و گروهی در کنار کسب دانش به افزایش مهارت و نگرش خاص درباره موضوع مورد تحقیق دست پیدا می‌کنند و با ایده پردازی، فرضیه‌ها و روش‌های حل مسئله اشنا می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در یک بازه زمانی پژوهش در آموزش و پرورش مغفول واقع شده بود اما درحال حاضر با اجرای برنامه‌ای مختلف سعی شده در راستای توجه به پژوهش گام‌های خوبی برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز