خبرگزاری کار ایران

دادستان تاکستان نسبت به ضبط بی اجازه مکالمات تلفنی هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۹۴۰

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: مطابق قانون ضبط مکالمات تلفنی بدون اجازه افراد ممنوع بوده و برای این اقدام مجازات حبس و جزای نقدی پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی با اشاره به ضبط مکالمات تلفنی که این روزها به عنوان مدرک در دادگاه‌ها از آن استفاده می‌شود گفت: برخی افراد پس از طرح دعوا بخصوص در دعاوی کیفری برای اثبات ادعای خود، فایل صوتی مکالمات تلفنی را به عنوان ادلّه به محاکم قضایی ارائه می‌کنند که این شیوه ارائه مستندات و ضبط مکالمات بدون اجازه افراد بر اساس قانون وصف مجرمانه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان افزود: دریافت فایل صوتی مکالمات برای کشف جرایم نیازمند دستور قضایی است و باید از طریق مجاری قانونی صورت گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ضبط مکالمات تلفنی توسط افراد و با ابزار مختلف صورت می‌گیرد و تشریفات قانونی در آن رعایت نشده، به واقع خلاف اصل تحصیل دلیل از مسیر قانونی است و این اقدام نقض حقوق عامه مردم تلقی می‌گردد و مصداق عمل مجرمانه دارد و قانونگذار جرم‌انگاری کرده و برای آن مجازات نیز در نظر گرفته است.

رجبی همچنین به مستند قانونی این موضوع اشاره و اذعان کرد: در ماده 582 قانون مجازات اسلامی و ماده 730 قانون جرایم رایانه‌‌ای، به مجازات این موضوع اشاره شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با بیان اینکه مردم در این خصوص باید راهکارهای قانونی را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که در صورت ضبط مکالمات تلفنی افراد و ارایه به محاکم قضایی به عنوان ادلّه، یک فعل مجرمانه و خلاف قانون و اصول اخلاقی مرتکب شده‌اند و این حق برای طرف آن‌ها ایجاد می‌شود که با طرح دعوا در مراجع قضایی، مجازات این عمل مجرمانه را خواستار شوند و قطعاً در صورت احراز، قانون نسبت به آن‌ها اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز